Avatar billede -samer- Nybegynder
27. maj 2004 - 18:28 Der er 4 kommentarer

hvor ligger alle tingende som er i systemregistreringsdatabasen

hey jeg har fået en ny HD og har overført alt, undtaget systemregistreringsdatabasen, hvor ligger den, og hvordan kan jeg gå ind og tjekke den, når det er en "slave"...

Takker
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
27. maj 2004 - 21:05 #1
Den letteste måde du kan "eksportere" dine systeminfo på er at køre en systembackup til en fil, som du så kan importere efterfølgenden.

Gå i en kommandoprompt og skriv NTbackup, her har du mulighed for at vælge noget der hedder Systemtilstand, som bls. indeholder registreringsdatabasen.
Avatar billede lopper Nybegynder
28. maj 2004 - 09:27 #2
Hmmmm samer ved ikke helt hvad du prøver !

Vil du flytte dit styresystem til den nye harddisk ?
Er det en backup du vil lave af dit system ?

Din registreringsdatabasen har ikke noget at gøre med din hardisk da den er til knyttet dit styresystem !!!

Skulle det være sådan du vil flytte dit styresystem over på den nye HD kan du gøre som bbl2061 siger men her får du din system state med som ikke er helt godt da man bruger det til at køre et nyt styresystem på og her efter køre den gamle system state på.

Vil du gerne have alt til at være som før skulle du nok lave et image "clone" af dit system så vil alt være som det var før på 5-10 min. på den nye HD.

til at lave et image kan du kigge på tucows.dk efter et tool ville nok selv bruge norton ghost.
Avatar billede -samer- Nybegynder
25. august 2004 - 09:06 #3
Jeg har ghost, men mit system fylder over 10cdér, er det det værd?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. oktober 2004 - 19:41 #4
Jamen så sæt blot den nye harddisk i maskinen sammen med den gamle som slave og lav en disk til disk overførsel.
Menuen er såvidt jeg husker således:
Local | disk | to disk |
Vælg Source disk <--- den gamle disk
Vælg Destination disk <--- den nye disk
Vælg størrelsen af partitionen som den skal lave.

Så overfører den hele til den nye harddisk.