Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. maj 2004 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Lsass problemer endte i total nedbrud

Hej..

Jeg har et lidt underligt virus fænomen!

Jeg havde en virus på en computer som opførte sig som Sasser , ved at jeg havde 60 sekunder inden computeren genstartede , og den referede til lsass.exe i system32 mappen.

Jeg hentede pqremove.com fra Panda Antivirus' side, men den fandt ingen Sasser.

Jeg kunne så senere læse mig frem til at det også kunne være Korgo.A ..
Den bevirkede bla. også at jeg havde svært ved at komme rundt på nettet, og få adgang til registrerings databasen , som den lukkede efter kort tid.

Det lykkedes mig dog til sidst at få scannet computeren via Panda's Online Scanner - hvor den fik desinficeret 4 af 5 filer.
Det var nok til at jeg kunne få installeret Norton Internet Security 2002 og bla. Windows 2000 SP4 og IE6 SP1 , samt kun et par omgange af Norton update.

Herefter skete det ..

Computeren meldte et par fejl, som jeg ikke nåede at notere, og sprang frem med en *** STOP *** blå skærm!
Jeg måtte genstarte , men nu kan computeren ikke finde min harddisk i BIOS !

Hvad er der gået galt ?
Hvad gør jeg nu ?
Avatar billede mussepige Nybegynder
27. maj 2004 - 17:48 #1
http://www.norman.com/Virus/Virus_removal_tools/11359/en

http://www.norman.com/Download/Full_versions/nic/en

De er nogle af de værktøjer du kan bruge.. Jeg preinstallerede også min pc pga sammeproblem men norman kan rette fejl og resten kan nåes med div værktøjer fra de andresider.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. maj 2004 - 18:03 #2
mussepige :

Det jeg mangler lige nu , er at få gang i computeren igen..
Når jeg starter op , siger BIOS at der ingen Harddiske er installeret.
Avatar billede mussepige Nybegynder
27. maj 2004 - 18:06 #3
læg din installationsdiskette i drevet og tvangsluk
og geninstaller din windows
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. maj 2004 - 18:07 #4
Hmm .. dvs. en reinstallation .. men hvordan det , når jeg ikke kan finde HD. ?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2004 - 18:17 #5
Du kan evt prøve at tage batteriet ud af bundkortet en 15 minutters tid, så skulle din BIOS gerne blive nulstillet.
Avatar billede mussepige Nybegynder
27. maj 2004 - 18:23 #6
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. maj 2004 - 20:28 #7
Jeg prøver lige dit forslag bertie.

mussepige : jeg kan som sagt ikke bruge nogen værktøjer til at fjerne vira , så længe computeren overhovedet ikke kan finde nogen harddisk.
Avatar billede hansjr Nybegynder
28. maj 2004 - 16:49 #8
Hej der var en gang ,jeg ikke kunne finde nine HD
da gjorde jeg det at jeg lagde windows cd i,når den kører kommer der et punkt hvor den spørger efter en driver ,og man skal trykke på F6 derefter skulle der sættes en diskette i der hedder HOT ROD 100 pro .det virkede for mig
jeg har haft ca 700 viruser vi kørte normann og en svensk ad-vare tror jeg den hedder
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2004 - 10:37 #9
Hvordan gik det?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
02. juni 2004 - 10:42 #10
bertie - det hjalp ikke.

Men for at få løst problemet her og nu , har jeg bestilt en ny HD.
Jeg vil dog gerne stadig arbejde frem mod en løsning på den inficerede disk - da jeg tror der er gode lærepenge her.

Hansjr - hvad er det for en diskette du henviser til ?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2004 - 17:51 #11
www.ultimatebootcd.com der ligger tools til de fleste harddiske.
Men når den ikke findes i BIOS tyder det ikke godt.