Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 13:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer relateret til at boote med Windows XP cd

Okay min computer er ved at gå mig på nerverne, jeg har sat mit cdrom drev til første boot device i bios. Den vil også gerne boote fra mit cdrom drev hvis jeg har min Debian cd i (linux), det vil den bare ikke med min Windows XP cd.

Skal lige siges at jeg har prøvet bået med en uoriginal og original cd, ingen af dem virkede. (De virker dog begge fint på andre computere). Mit bundkort er et P4P800-E deluxe, hvis det kan være til gavn.

Hvordan får jeg fikset dette problem, og hvad er årsagen?
Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 16:53 #1
Ser ud til i er ligeså lost som jeg er :\
Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 17:07 #2
Skal lige siges at den heller ikke kan finde min Debian cd længere
Avatar billede zenze Nybegynder
27. maj 2004 - 17:14 #3
Som jeg har skrevet i dit gamle spørgsmål, så skal du have repareret/erstattet din Master Boot Record, - men jeg véd ikke hvordan du gør det, når du har Debian lagt ind.
Måske kan dette hjælpe:
http://packages.debian.org/testing/base/mbr
http://www.debianhelp.org/modules.php?op=modload&name=phpBB_14&file=index&action=viewtopic&topic=5475&forum=24&start=0
Taget fra en søgning på "Debian and MBR":
http://www.google.dk/search?q=MBR+and+Debian&hl=da&lr=&ie=UTF-8&start=10&sa=N
Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 17:23 #4
Okay, når jeg booter up med en startdiskette så finder den mit cdrom drev og giver den drev bogstavet R: , dog kan jeg ikke se noget som helst på drevet, den brokker sig over dir command
Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 17:27 #5
har slettet alle mine partitioner på den givne harddisk
Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 17:28 #6
så det er ikke længere et problem
Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 19:08 #7
altså MBR er ikke længere et problem, mit problem er nu at få mit cdrom drev til at fungere normalt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. maj 2004 - 19:16 #8
Umiddelbart vil jeg sige at dit cdrom-drev har valgt at opgive ånden.
Avatar billede ur_doom Nybegynder
27. maj 2004 - 19:55 #9
det kunne være, prøver et andet
Avatar billede ur_doom Nybegynder
29. maj 2004 - 14:23 #10
var ikke det
Avatar billede ur_doom Nybegynder
13. november 2005 - 13:15 #11
der var fejl i bundkortet, den kunne ikke fordele strømmen ordentligt