Avatar billede dita Nybegynder
27. maj 2004 - 13:44 Der er 1 kommentar

kan ikke komme på SBS 2003 med max osX

Hej Alle

Håber i kan hjælpe mig :-)

Vi har opgraderet, en server til SBS2003!

Efter den opgradering kommer MAC'en ud med følgende meddelse

(Henvisning "server" kunne ikke åbnes, Fordi originalen ikke findes)

Der er installeret mac services på serveren, og det kan fint lade sig gøre at printe både på netværket og på det printere der er tilsluttet serveren, men adgang det kan jeg ikke få!-)

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med det lille problem
Avatar billede egonspock Seniormester
27. maj 2004 - 18:13 #1
Det lader til at være et problem med Sambaautentificeringen eller sådan noget. Jeg fandt dette på http://www.macwindows.com/Win2003.html :

"After some searching, I found that after promoting a Windows  Server 2003 to a Domain Controller, you must check the Domain  Security Policy and deactivate the "Always secured connection"  policy. I don't understand why, but after changing that setting,  it works fine."

MacWindows er i øvrigt et godt sted at kende hvis man arbejder med begge systemer.