Avatar billede analucius Nybegynder
27. maj 2004 - 13:01 Der er 4 kommentarer

VPN udfordring - kan ikke automatisk forbind shares på W2K server

Hej,

Forsøger at oprette en VPN fra en hjemmearb. plads (Win XP Pro) ind til en Win2000 Pro server på arbejdet. VPN spiller uden problemer.

Udfordringen er nu at få lov til at se de shares (3 netværksdrev) der ligger på serveren. De er nemlig nødvendige for at køre en vigtig applikation.

Jeg har altså forbindelse til serveren med VPN. Dette er oprettet ved at
På server: gå til Network connections/new connection/Forbindelse til arbejde/VPN.

På klient: ved at lave en network connection der connecter til serverens eksterne IP.

Her er altså ikke tale om en avanceret VPN med certifikat. Men forbindelsen oprettes og jeg har et ikon i System Tray med en aktiv forbindelse.

Herefter kan jeg pinge serveren på dens interne statiske IP 192.168.0.101 som er tildelt med et D-Link +624 Accesspunkt med DHCP server. Fint alt er som det skal være.

Problemet:
Når jeg så går ind i 'My network Places' kan jeg ikke se serveren.

Hvis jeg nu istedet går i Start/Run../'\\192.168.0.101' 'enter', åbner en login prompt og det fungerer fint jeg logger ind og kan i boksen, der åbner se mine shares på serveren. Herfra kan jeg manuelt lave en mapping af de 3 drev. Men jo ikke sikre at det sker automatisk v. login, idet VPN ikke er etableret her.

Af og til driller det og mappingen lykkes ikke. Hmmm Hvorfor mon ikke?

Hvordan kan dette automatiseres (bat-fil) - så jeg ikke skal lave alle disse krumspring hver gang jeg skal starte min applikation.

-----
Noget lignende dette
C:\Documents and Settings\All Users\Desktop\[shortcut til VPN]

Pause [syntaks?]

if exist S: net use S: /delete
net use S: \\192.168.0.101\aldente

if exist R: net use R: /delete
net use R: \\192.168.0.101\postscript

if exist T: net use T: /delete
net use T: \\192.168.0.101\mysql

Pause [syntaks?]

[sti]\[applikation].exe
------

Med venlig hilsen

Morten
Avatar billede strych9 Praktikant
30. maj 2004 - 21:03 #1
Har du slået ip routing til i egenskaber for serveren i RRAS konsol?
Avatar billede strych9 Praktikant
30. maj 2004 - 21:06 #2
Men under alle omstændigheder går øvelsen ud på at få netbios broadcasts over port 137 til at virke. Det er med denne at windows nodes "ser" hinanden.
Avatar billede analucius Nybegynder
11. juni 2004 - 17:35 #3
Hvordan gør jeg det? RRAS på serveren. Hmm. Aner ikke hvad vi er ude i.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juni 2004 - 18:31 #4
hmm jeg har læst forkert du. Det er en Windows 2000 Professional du kører med. Jeg havde læst det som Windows 2000 Server.

Kan ikke hjælpe dig.. beklager.