Avatar billede brianbad80 Nybegynder
27. maj 2004 - 10:08 Der er 3 kommentarer

TV-kort lyd/video passer ikke

Hej!

Jeg har købt et pinnacle PCTV Rave kort så jeg kan se fjernsyn på min computer. Der er bare det problem at lyden kommer ca 1 sekund før selve billedet (out of sync). Billedet er ellers fint og det er lyden også. Problemet er der ikke når jeg har optaget noget og afspiller det - kun når jeg ser det "live".

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!!!

Jeg poster lige lidt oplysninger her:

Jeg har kabeltv og kortet er forbundet via antennestik.

Lyden er eksternt forbundet til mit Live Player 5.1 (blå port)

Bundkort Gigabyte GA-7VRXP - Grafik: Geforce FX5900xt 128 (club-3d) - Samsung 80 gigabyte HD (partitioneret)  - RAM 768.

I må endelig sige hvis der er mere i skal vide
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2004 - 11:49 #1
I opsætningen i dit TV software (det som du bruger til at se det "live" med) må du kunne vælge lydkilde.
I stedet for at bruge dit SoundBlaster, så brug selve TV-kortet.
Dette kan kun anbefales til at se TV live med - ikke til capture.
Audioencoderen i det fleste TV-kort er meget ringe
Avatar billede brianbad80 Nybegynder
27. maj 2004 - 20:50 #2
Under Device står kun SB Live Player.. så kan tilsyneladende ikke vælge andet. Kan kun vælge forskellige input, ex. line in, tad-im, wawe, microphone, speaker .. den står pt på line in.. kvaliteten af lyden er fin men den kommer bare for hurtig/billed kommer for langsom.. findes der programmer (ikke pinnacle) til at afspille TV via mit tv-tunerkort.. eller er der andre forslag??
Avatar billede brianbad80 Nybegynder
29. maj 2004 - 18:27 #3
har selv fundet en løsning - Chris TV... Pinnacle skulle holde sig til at lave hardware og levere chris TV med som standard software..