Avatar billede ulbritt Nybegynder
15. februar 2001 - 23:33 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

line-in kun til venstre

Jeg prøver at køre guitar ind i line-in på mit Soundblaster liveplayer 1024, men uanset om jeg bruger stereo eller mono jackstik, så kommer der kun input i venstre kanal.
nogen ideer?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2001 - 23:35 #1
Ja... det er ledningen der kun virker i lederen i jackstikket.. Du må købe et nyt.. det er den eneste løsning :(
Avatar billede ulbritt Nybegynder
15. februar 2001 - 23:37 #2
Hvad for en ledning? Jack-Jack?
Avatar billede makse Nybegynder
15. februar 2001 - 23:44 #3
Det skal være et Stereo stik der skal tilkobles lydkortet. Hvis det kun er et mono stik, opstår det problem.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2001 - 23:44 #4
Den ledning som går fra Guitar til Lydkort..?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2001 - 23:46 #5
makse> Det burde nu være ligemeget... når det er liveplauer 1024.. så burde al lyd ryge ud som stereo alligevel..
Avatar billede Beach Mester
15. februar 2001 - 23:49 #6
Hvis det ikke hjælper med et stereo stik i guitar og et monostik i lydkort, eller stereo stik hele vejen så er det enten defekte kabler eller defekt stik i lydkortet:-(
Har du prøvet at bruge samme kabel i andre input ala dit stereoanlæg eller guitarforstærker???
Avatar billede makse Nybegynder
15. februar 2001 - 23:50 #7
pacr00n > hmm, ja det kan du havde ret i. Jeg havde problemet med en phono-jack ledning, hvor den ene ledning var røget af. Det gav den fejl.
Avatar billede Beach Mester
15. februar 2001 - 23:52 #8
Hvis du har mulighed for det så prøv at måle kablet igennem! Det er som regl der fejlen ligger.
På mit eget kort er det ligeglad med om det er mono eller stereokabel der bliver brugt!
Avatar billede Beach Mester
15. februar 2001 - 23:54 #9
Og du har self. checket med driveren og det inputprog. der følger med kortet at du ikke har skruget på ballancen ikk:-)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. februar 2001 - 01:19 #10
Køb et nyt kabel!

Stereominijack-monojack
Avatar billede ulbritt Nybegynder
16. februar 2001 - 11:05 #11
Tak for rådene.
Jeg har prøvet både med stereo og mono jack. Det mærkelige er at når jeg prøver i microphone indgangen, er der lyd i begge kanaler. Det tyder på et defekt line-in. eller også er den et eller andet sted sat til kun at recorde på venstre kanal, jeg kan ikke finde det!
Avatar billede msmows Nybegynder
16. februar 2001 - 15:46 #12
Guitaren leverer et monosignal, nøjagtig som en mikrofon - derfor virker den når mikrofonindgangen bruges. Pas på niveauet.
Du skal tænkeligt bruge et monojackstik v/guitaren, men et stereojackstik til linieindgangen.
Avatar billede srhansen Nybegynder
16. februar 2001 - 17:44 #13
1) Prøv at åbne stikket i den ene ende.
2) Prøv at bytte de 2 ledninger ved at lodde dem om.

3) Nu skulde du gerne have lyd i den anden kanal.

Hvis ikke der er nogen lyd i den anden kanal er din line-in indgang defekt.
Er der derimod lyd i den anden kanal er det et forkert stik du har valgt, hvilket af de 2 stik der så er forkert kan du nok bedst selv vurdere

Håber det kan hjælpe ô¿ô

Avatar billede deurell Nybegynder
20. februar 2001 - 15:42 #14
-Kig i mixeren(dobbeltklik på det gule højtalerikon i nederste højre hjørne.
-vælg egenskaber i menuen i øveste venstre hjørne.
-marker feltet indspilning.
-check om der er flueben i feltet der svare til den indgang du indspiller fra.
-Derefter åbner du mixeren med egenskaber for indspilning.
-Check der om panoreringsknappen(den vandrette)står til højre
Håber det er en hjælp
Avatar billede ulbritt Nybegynder
20. februar 2001 - 16:19 #15
Jeg har løst problemet ved at køre igennem en mixer som giver et stereo-output, men det virkede også med et monojack til stereo minijack så tak for hjælpen!