Avatar billede southernforest Nybegynder
26. maj 2004 - 17:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Master HDD password

Er der nogle der ved hvorfor min Dell Inspiron 2500 spørger efter "Master HDD password" Har haft problemer med skærmen men synes ikke nogen forbindelse at kunne finde til det problem.
Avatar billede psyrex Nybegynder
26. maj 2004 - 17:28 #1
Formatere din computer, så stiller den dig ikke underlige spg. Eller - TJek efter om du har sat stikkene rigtigt i, eller de forskellige ting "inde" i selve computeren.
Avatar billede southernforest Nybegynder
26. maj 2004 - 17:30 #2
ja men du aner ikke hvad det er vel, for kan slet ikke komme til at formatere...!!!
Avatar billede southernforest Nybegynder
26. maj 2004 - 17:31 #3
Mere konkret mener jeg...!!! Er det harddisk, skærm, osv
Avatar billede aqfi Nybegynder
26. maj 2004 - 18:26 #4
Kan du komme ind på BIOS? Sæt CD-rommen på første boot, og indsæt cd'en (styresystemmet)... Hvis du ikke vil formatere harddisken, så ved jeg ikke hvad der er galt med den pc. Men jeg er enig med southernforest
Avatar billede southernforest Nybegynder
26. maj 2004 - 18:32 #5
Nej kan slet ikke komme til boote fra cd'en... desværre... så jeg håbede lidt på der var en der måske vidste hvorfra man kunne finde dette password.... eller hvorvidt det er mig selv der i en tåge tilstand kan have kommet til sætte det på...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. maj 2004 - 18:38 #6
Hvis DELL har gjort det som IBM. så er der følgende passwords på maskinen:
1. BIOS Password, der låser opstarten af maskinen.
2. Harddisk password, der låser og kryptere harddiske.

Lige meget hvilket af de to passwords der er aktiveret, så gælder følgende:
1. En bruger af maskinen har sat passwordet op.
2. Passwordet kan ikke omgåes, man kan normalt ikke resette en BIOS i en bærbar.
3. Maskinen er låst til passwordet er tastet ind.
4. Producenten vil/kan ikke låse maskinen op (måske, hvis man fremlægger en kvitering, MEN IBM ville aldrig gøre det)

J;-)
Avatar billede southernforest Nybegynder
26. maj 2004 - 18:58 #7
ja okay tak for hjælpen... det hedder som jeg ikke fik sagt helt nøjagtig "primary master hdd user password... og det skal nok passe at man ikke kan gøre noget ved det... så giv et svar og du får point!!! du skulle ikke vide hvad der forsager dette...????
Avatar billede southernforest Nybegynder
26. maj 2004 - 19:05 #8
eller som du skriver er det mig selv der har sat det op.... men ja ikke noget jeg kan huske at have roddet med...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. maj 2004 - 22:26 #9
Du skal have været inde i BIOS, for at kunne rodde med det.

Det er en feature, man normalt bruger til at beskytte sinde data med, derfor er disken krypteret, så den ikke bare kan flyttes til en anden maskine. Måske en ny disk kan løse dit problem, men hvis jeg husker ret er diskens serienummer låst til BIOS, når man laver et hdd password.

Er der andre der har haft adgang til maskinen?
Avatar billede TongSu Nybegynder
18. juni 2010 - 03:06 #10
Jeg hægter mig lige på her for sidder med det samme problem da jeg har overtaget en arb. bærbar hvor den tidligere bruger er afgået ved døden  men havde både HDD og BIOS password.
Og det nytter ikke at skifte HDD ejheller at sætte disken over i en anden maskine.
Jeg er bigtndt at tænke på en Low level formatering måske kunne hjælpe men kan det findes til USB?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2010 - 03:19 #11
Tror du skal oprette dit eget spørgsmål. Dette spørgsmål er over 6 år gammelt.  :-)