Avatar billede mif Nybegynder
26. maj 2004 - 16:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Verdana symboler ikke netsikre?

Hej!

- På mit site bruger jeg nogle af de symboler (ŒΔ∂●•) der findes i Verdana eller Windings eller Tahoma, men de virker ikke og vises blot som . Hvordan finder jeg websikrede symboler?

- og er Trebuchet en websikker skrifttype

www.mifo.dk
Avatar billede mireigi Novice
26. maj 2004 - 16:27 #1
Hmmm... Symbolerne virker fint nok på min comp...

Men ellers kan du jo via CSS/(D)HTML, kan ikke lige huske hvordan så spørg en af hajerne, hente en font-fil fra serveren, således at alle der ser din side får vist symbolerne...

/MiReiGi
Avatar billede mif Nybegynder
26. maj 2004 - 17:04 #2
Hej! Undskyld mit sene svar. og Tak. Jeg må søge nogle hajer.
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. maj 2004 - 17:10 #3
se her ang. hvilke skrifter folk har: http://www.microsoft.com/typography/fonts/default.aspx

Og så bruge det her charaterset istedet:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. maj 2004 - 17:15 #4
feks Trebuchet http://www.microsoft.com/typography/fonts/font.aspx?FID=2&FNAME=Trebuchet+MS&FVER=1.23
så kan du se hvilke produkter den kommer med. Jeg vil bedømmme det til at være ca. 90%, ud fra statistikerne, som har den skrift.
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. maj 2004 - 17:18 #5
eller rettere _mindst_ 90%
Avatar billede mif Nybegynder
27. maj 2004 - 09:46 #6
point til doggy - Tak!
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. maj 2004 - 10:27 #7
var så lidt :)