Avatar billede tcpip Nybegynder
26. maj 2004 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skal skrive HELE adresse før at browseren kan finde siden??

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med at få min IE til at virke normalt igen....?

Jeg har det problem at jeg skal skrive hele adressen på siden før at den kan vises, det vil sige http:\\www.jubii.dk. Normalt ville man jo bare kunne skrive www.jubii.dk men som sagt skal jeg skrive http:\\ foran.

Er der nogen der kan afhjælpe dette problem vil jeg være taknemlig.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. maj 2004 - 10:08 #1
Er det lige pludselig opstået, eller er der gået noget galt forud for det? Kopoierer lige et svar fra et lignende spørgsmål over:

1. Slet indholdet (ikke mappen) fra C:\Windows\Temp - muligvis er stien C:\WinNT\Temp
2. Søg efter *.tmp og slet hvad du finder (luk alle programmer først)
3. I Internet Explorer trykker du på menuen "Funktioner" -> Vælger "Internetindstillinger" -> Trykker på knappen "Slet filer"
4. Når du alligevel er der, trykker du på knappen "Indstillinger" og sætter "Tilladt brug af diskplads" ned til 30-40 MB. Så bliver der ikke cachet for meget.
5. Derefter trykker du på knappen "Vis objekter" og ser på, hvad der ligger, og hvor meget det fylder. Jeg har pt. selv kun Shockwave Flash Object. Hvis du har spækket Internet Explorer med mange og store objekter, kan det give problemer.

Jeg tror så ikke helt, at det er her fejlen ligger, men vi kan lige så godt prøve udelukkelses-metoden :o)
Avatar billede tcpip Nybegynder
26. maj 2004 - 10:39 #2
Jeg har tømt det hele...det skete i går, så jeg kan ikke rigtig vise hvad der ligger der...det hele slettet.

Men problemet startede ved at browseren altid startede op på xxx-site...jeg ændrede startsiden...det virkede første gang jeg starte IE, men efter at jeg lukkede browseren ned igen var problemet der igen.

Jeg kørte derefter spyboost...den fortalte at der var problemer i registreringsdatabasen.....jeg udbedrede problemerne manuelt idet spyboost ikke selv kunne klare det.

Det hjalp heller ikke det store…men efter at ha’ kørt online virus scan fandt de filer det drejede sig om…fik dem slettet.

Og nu har jeg så dette problem med at jeg skal skrive http:\\ før siderne vises

Jeg tror selv at det er noget som jeg har ændret i regedit…men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad…?
Avatar billede tcpip Nybegynder
26. maj 2004 - 10:42 #3
Bare til info.....den pc'er der har problemet er ikke min men en ven's lillebrors og han ved ikke rigtigt hvordan det hele er sket :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. maj 2004 - 12:36 #4
Han har nok kigget på noget snavs. Måske :o)

Prøv at køre en hijackthis og læg loggen herind. Du skulle måske tage pointene selv fra dette spørgsmål og oprette et nyt under kategorien Virus. Der er mange eksperter, der er rå til dét der :o)
Avatar billede tcpip Nybegynder
26. maj 2004 - 17:12 #5
Tak for tippet