Avatar billede kazap Nybegynder
15. februar 2001 - 18:17 Der er 7 kommentarer

opstartsfejl...hjælp!

Hejsa
en bekendt har en fejl på sin computer og det er han meeeget ked af:
når Windows er startet og han har skrevet sin adgangskode får han følgende fejl:
\"Explorer forårsagede en ugyldig sidefejl bla.bla\" og en masse tal.Og så lukker den.
Har prøvet at starte den med bootdisken men uden held. Er der en af Jer der - på dansk - kan forklare hvad der er galt og hvad vi skal gøre?
kazap
Avatar billede brain Nybegynder
15. februar 2001 - 18:20 #1
jeg tror det bliver noget med en reinstall af windows, desværre....kan du gå i safe mode?
Avatar billede kazap Nybegynder
15. februar 2001 - 18:22 #2
hmm. sidder ikke ved computeren men det er OK hvis der skal geninst. - men hvordan gør jeg?
Avatar billede dudesicko Novice
15. februar 2001 - 18:30 #3
Har du kontrolleret for virus ?

Det kan være han er udsat for det samme som min kæreste var for 1 md siden.

Resultatet blev at alt data kunne smides ud ;(

Prøv lige at skanne den engang.
Grunden til at vi ikke kunne rede hendes data var at den blev ved med at quitte win når vi startede den op, vi kunne heller ikke starte med windows boot disken.
Avatar billede kazap Nybegynder
15. februar 2001 - 18:36 #4
den er scannet & helt okay hvad det angår..synd for kæresten forøvrigt!
Avatar billede dudesicko Novice
15. februar 2001 - 18:39 #5
Tja, men lenge leve backup, der var CD rom brender tilrådighed men brugte den ikke :)

Ok jeg skal heller ikke snakke, alt mit arbejde indenfor de sidste 3 år ligger p åputeren nu, den nyeste backup er nok 1 år gammel ;(

Må sku hellere gå i gang nu.
Avatar billede handmade Nybegynder
15. februar 2001 - 19:00 #6
Hvis dudesicko er gået back-up :-) så gør sådan her:

Start maskinen med bootdisken.
Du siger, at maskinen ikke kan startes med bootdisken..
Er det fordi maskinen ikke booter fra A:
Hvis det er tilfældet, skal du sætte bootsekvensen i BIOS til A: C: eller noget lignende, men A: skal være indeholdt

Ved A: skrives format C:
Sæt derefter installationsdisken i drevet. Hvis ikke den starter selv, skiftes til CD-drev og skrives install.
Husk at du skal have drivere til rådighed som Windows evt. ikke finder selv.
Avatar billede kazap Nybegynder
15. februar 2001 - 19:08 #7
>handmade: det lyder lovende og som noget selv jeg kan finde ud af.
Vender tilbage med pointene, hvis det virker. Men først i morgen hvis det er okay?
kazap *håbløs*