Avatar billede monix Nybegynder
26. maj 2004 - 08:14 Der er 18 kommentarer

Mus opfører sig underligt

Det sidste døgn er musen på en pc med Windows 2000 blevet meget mærkelig. Selvom jeg flytter den sidelæns, så flytter den sig op af. Der er næsten ingen kontrol med dens bevægelser. Jeg har prøvet at skifte mus, men uden succes. Hvad kan der være galt?

Jeg har prøvet at afinstallere softwaren og selve musen, men lige meget hjalp det.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
26. maj 2004 - 08:26 #1
Har du vendt den rigtigt?? *gggg*.. nej ok.... lyder ret underligt!
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. maj 2004 - 08:27 #2
Er det en almindelig mus med en PS2-port, eller er det en trådløs?
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2004 - 08:42 #3
Er det en trådløs-kan det være batteriet.
Avatar billede monix Nybegynder
26. maj 2004 - 08:52 #4
Ja, det er en trådløs, men med nye batterier. Begge mus jeg har prøvet med, er trådløse. Første mus har virket upåklageligt indtil i går.

De første sekunder efter en længere "hvilepause" virker musen glimrende, men så er jeg ret hurtig tilbage til at den overtager magten.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. maj 2004 - 08:56 #5
Da de trådløse kom frem, var jeg ude for en bruger, der totalt mistede kontrollen over sin mus. Den fór frem og tilbage, helt uden brugerens indblanding.

Det viste sig, at en kollega i et tilstødene lokale røg ind på hans skærm og overtog føringen. Det er ikke noget gammelt skrammel du sidder med? :o)

Det lyder ikke som om det er tilfældet her, men jeg vil lige spørge ind til det.
Avatar billede monix Nybegynder
26. maj 2004 - 08:59 #6
Nej - jeg kender godt lidt til at mus kan overtage magten fra hinanden, men dette er ikke tilfældet her. Musen kører ligeledes kun vertikalt op og ned efter få sekunders brug og det er en kamp at få den flyttet fra højre mod venstre og omvendt.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. maj 2004 - 09:02 #7
Jeg har også været ude for en bruger, som fik en ny mus tilsendt. Den virkede dæælme heller ikke, så vi havde pludselig en meget vred bruger. Har du prøvet den af på en anden pc? Det kunne være porten, der ikke har det godt.
Avatar billede ird Praktikant
26. maj 2004 - 09:03 #8
Er det Logitech??
De driveres de laver har det med at konflikte ret ofte.

Kan du ikke fjene dem helt via tilføj/fjern så prøv at gå ind i c:\windows\menuen start\programmer\
der skulle du kunne finde logitec mouseware v4.1 og der vil Uninstall ligge.
Ligeledes bør dette kunne fjerne dem ellers http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html

En anden mulighed kan også være remoten ligger for tæt på skærm eller speakers. Dette kan godt sbake interefference.
Det kan også være underlaget.

Har du alle updates til windows?
Tjekket online for virus?
Tjekket for spyware?
Tjekket for varme?

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

hent disse, opdatere dem og kør dem. Fjern det de finder

Bios temp er den temperatur din pc har læst i bios.

Tjek med denne http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm
Avatar billede monix Nybegynder
26. maj 2004 - 11:05 #9
Jeg har nu tjekket computeren for virus og spyware, afinstalleret Logitech (mus nr. 2 er et andet mærke), tjekket remoten, windows opdateringer og varme, men intet viser sig at løse problemet.

Jeg er efterhånden i syv sind.
Avatar billede ird Praktikant
26. maj 2004 - 11:09 #10
Hvilken mus er det vi snakker om?
Avatar billede monix Nybegynder
26. maj 2004 - 11:10 #11
Nå, nu er jeg helt forvirret. Jeg har netop sluttet en almindelig mus (med ledning) til, og den kører fremragende. Det giver ikke rigtig nogen mening, eller gør det?
Avatar billede ird Praktikant
26. maj 2004 - 11:11 #12
Kunne tyde på forstyrelser i overførelsen.
Står remoten tæt på skærm eller speakers
Avatar billede monix Nybegynder
26. maj 2004 - 11:11 #13
ird: Den første mus var en trådløs logitech, nummer 2 en trådløs Microsoft og sidste mus en ganske almindelig mus mærke Fujitsu Siemens.
Avatar billede monix Nybegynder
26. maj 2004 - 11:12 #14
Nej til begge dele. Den står et stykke fra skærmen hvor den altid har stået. Der er ingen speakers.
Avatar billede ird Praktikant
26. maj 2004 - 11:28 #15
Er der bøjet ben i stikkene på dem der ike virker?

Har du prøvet med forskellige drivers?
Avatar billede ird Praktikant
17. juni 2004 - 16:43 #16
Tror du ikke du fik tid til at give os der hjælper dig lidt feedback - så vi ved om vi fandt en løsning evt.

Har du ikke brug for mere support så luk spørgsmålet igen...
Avatar billede peet-49 Novice
04. juli 2004 - 09:28 #17
Lukketid?
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2004 - 09:51 #18
Vil du ikke være sød, at lukke spørgsmålet?