Avatar billede hdk Nybegynder
15. februar 2001 - 16:59 Der er 2 kommentarer

Nyt drev

Hvordan opretter jeg et nyt drev?
Avatar billede lens Nybegynder
15. februar 2001 - 17:25 #1
Hvis du mener at du vil dele din harddisk i flere drev, skal du bruge fdisk eller partitionmagic.
fdisk ligger på f.eks. en windows bootdisk. Du skal dog være opmærksom på at du mister alle data på det drev som du deler.
Avatar billede portnoy Nybegynder
17. februar 2001 - 21:31 #2
lens har ret. Den eneste måde du kan oprette et nyt drev/ny partition, er via fdisk eller et program som Partion Magic.
Du kan dog hvis du kører Fat16, bruge Diskconverter, og der oprette udvidede partitioner
som du kan kalde hvad du vil.