Avatar billede jaboi Nybegynder
25. maj 2004 - 16:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WinXP hænger efter nogle timers Dvale.

Hejza.

XP hænger slemt.
Når jeg prøver at få liv i den igen efter et par timers dvale sker der intet. Jeg kan intet gøre, skærmen forbliver sort. Den eneste udvej er at slukke maskinen ved at holde power knappen inde. Jeg kører WinXP SP1a. + alt fra Update.microsoft.com.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. maj 2004 - 17:19 #1
tvivler men måske er dette svaret >> http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=826959

ellers skal du måske opdaterer dit motherboard´s drivere.
Avatar billede lifetheliving Nybegynder
25. maj 2004 - 18:14 #2
Hej Jaboi,

Det problem har jeg også længe haft med mit GForce 2 Ultra grafikkort.

Jeg løste det ved IKKE at bruge screensavers i Windows XP. Stort set hver eneste gang jeg bruger screensavers så hænger den - Men når jeg ikke bruger nogen og udelukkende går direkte i powersaving mode, så har jeg ingen problemer med at den hænger.

Altså Screensaver (None)
og Power her vælger du at TURN OFF MONITOR after xxxxx mins.

Med den indstilling har jeg ingen problemer.

MVH LifeTheLiving
Jeg er ikke sikker på hvorfor .... Men det er min fornemmelse, at det er Open-GL screensavere, som får det til at hænge.

Men prøv at slå screensaveren fra og gå direkte til sort skærm
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. maj 2004 - 18:20 #3
ja, sådan var det egentlig oz i 98..?
Avatar billede jaboi Nybegynder
25. maj 2004 - 18:53 #4
Bartfreak du har ikke lavet noget svar, hvis det virker.
Jeg har nemlig installeret den pakke fra MS.
Inden jeg gjorde det, udførte jeg nogle tests hvor jeg prøvede at lade den falde i dvale med alt slukket, for derefter at vække den med USB musen, det virkede fint. Jeg prøvede så at lade en screensaver køre i tidsrummet mellem inaktivitetens start og dvalen. Her vækkede jeg den igen med USB musen, virkede også fint. Så det er åbenbart kun når den har stået igennem længere tid. I ovenstående tests fik den kun 5 min i dvale inden jeg vækkede den.
Så nu må jeg vente og se om det har hjulpet med den pakke fra MS.
Den med motherboard driveren er ikke så nem, maskinen er en firmaPC fra dell en Intel, og eftersom jeg de sidste knap 10 år har været AMD fan har jeg ingen fornemmelse for hvem der står bag mit chipset.
Avatar billede jaboi Nybegynder
25. maj 2004 - 18:54 #5
Jeg prøvede både med og uden, ingen forskel....
Avatar billede cbedb Mester
25. maj 2004 - 19:35 #6
Prøv at gå i kontrolpanel  strømstyring og se om det hele står på aldrig, jeg har nemlig været ude for at det kan lave bras, hvis skærm eller hd slukker i mens
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. maj 2004 - 20:24 #7
check det med everest..?
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

og viil kun ha´ point hvis det virker..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 17:28 #8
lukker du ..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:20 #9
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..
Avatar billede jaboi Nybegynder
07. november 2004 - 22:26 #10
Tak for hjælpen