Avatar billede huulbaek Nybegynder
25. maj 2004 - 15:26 Der er 4 kommentarer

eButik, import af ordrer til C5

Hej folkens,

Har tidligere arbejdet med at importere ordrer direkte i C5's kartoteker via ODBC. En kunde VIL i stedet have ordrene ind via eButik, og det burde jo være ret simpelt. Jeg har oprettet import-definitionen men har dog lige et par spørgsmål:

Jeg havde egentlig forstået det sådan, at man skulle definere en e-mail (f.eks. pop3) konto, hvorfra C5 så kan hente ordrene - det ville jo være det mest logiske. Men det ser ud til at jeg har misforstået dette. Det er åbenbart meningen, at man skal definere en profil (som jeg ikke helt ved, hvad der menes med) og at ordrer importeres, når man åbner Indbakke under Generelt/Dagligt. Er det rigtigt forstået?? Jeg kan dog se, at når jeg åbner denne Indbakke, så henter C5 hver gang cirka 100 e-mails fra mit postprogram Outlook fra dennes Indbakke.

Hvordan skal dette egentlig sættes op optimalt?

Mange hilsner og håb om lidt hjælp...
Avatar billede huulbaek Nybegynder
27. maj 2004 - 16:49 #1
Slet ingen der kender til eButik-indstillingerne? Jeg havde en idé om, at der var relativt mange, der brugte det...
Avatar billede samuelsen Nybegynder
17. juni 2004 - 10:35 #2
hej huulbaek, jeg har ikke løsningen på dig problem. Men vi har udviklet en ebutik som er fuldt integreret med C5, har det din interesse?
Avatar billede huulbaek Nybegynder
17. juni 2004 - 10:49 #3
Hejsa,

Jeg vil da godt se på det, men ikke lige til dette specifikke projekt. Jeg har selv udviklet noget lignende tidligere med fuld integration via ODBC, men jeg vil da godt høre om jeres.
Avatar billede samuelsen Nybegynder
17. juni 2004 - 10:51 #4
vi er stadig i udviklingsfasen, men jeg kan skrive igen når jeg har en demoklar...