Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 14:36 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Banner/logo til cykelside ønskes

Hej,

Jeg søger et logo/banner (ved ikke præcist hvad det hedder...)til en nystartet cykelside. Der er frit spil mht. til farver, da siden i dag blot kører med et foreløbigt design. Dog skal banneret "fade" over i farven F0F0F0 som på siden i dag. Banneret skal gerne give associationer til cykelsporten.

Størrelsen skal være 468 X 60 og teksten cykelforum.dk skal indgå i banneret. Siden kan ses på www.cykelforum.dk

På forhånd mange tak.

Mvh

cykelforum.dk
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 15:09 #1
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 15:11 #2
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 15:13 #3
Tak for det. Jeg synes nu det ligner det nuværende alt for meget. Der er heller intet krav om brug af den blå farve. Meget gerne noget med noget "cykelværk" som baggrund...
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 15:22 #4
til forskel til det gamle har jeg valgt en mere geometrisk skrift. Se feks på O'et.
Og så fartstriber
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 15:40 #5
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 15:44 #6
zhark: Det ser egentlig meget godt ud, men skriftypen kan jeg ikke lide. Hellere en mere stilet en...
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 16:02 #7
Hvordan hulen ser "cykelvæv" ud? Jeg kunne da tænke mig at lave det!
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/cyk-2.gif
Avatar billede bill20 Nybegynder
25. maj 2004 - 16:04 #8
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. maj 2004 - 16:10 #9
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 16:28 #10
Det er milg skriften ikke passer til baggrunden nu, men - ligner det ikke "cykelvæv" :) http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/cyk-3.gif
Avatar billede weblex Nybegynder
25. maj 2004 - 16:35 #11
zhark>> hvorfor bliver du ved med at tale om cykelvæv? Cykelforumdk taler om cykelværk - der må være en forskel :-)
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 16:43 #12
weblex>
tark... ZZzzz så vågnede jeg :)
Avatar billede weblex Nybegynder
25. maj 2004 - 16:43 #13
he he
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 17:03 #14
Nu må der være cykelværk :) http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/cyk-4.gif
Avatar billede sirub Nybegynder
25. maj 2004 - 19:21 #15
Avatar billede sirub Nybegynder
25. maj 2004 - 19:22 #16
hov fik trykket lidt for hurtigt... her er mine forslag...

http://frip.dk/sirub/Eksperten/cykel3.jpg
http://frip.dk/sirub/Eksperten/cykel5.jpg
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 19:23 #17
bill20: Tak for budet. Dog mener jeg den er lidt for sammensat af forskellige former for elementer.

zhark: Du er bestemt inde på noget af det rigtige. Jeg kunne vældig godt tænke mig at se følgende rettelser på det sidste logo du har lavet.

1. Prøv at fjerne dit "cykelvæv" :-) (I øvrigt tak til weplex for opklaring af fænomenet)

2. Prøv at lade baggrunden have F0F0F0 som baggrundfarve.

3. Prøv at lade skrifttypen være arial.

Om der skal være én eller flere cykler med, kan jeg ikke rigtig bestemme mig for. Er det en du selv har tegnet ?

Jeg har uploadet dit logo på www.cykelforum.dk/test og det ser endnu ikke helt rigtigt ud...
Avatar billede sirub Nybegynder
25. maj 2004 - 19:23 #18
svar
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 19:27 #19
zhark: Jeg glemte lige følgende:

Prøv at lade cyklen og skriften have 01518C som farve.
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 19:30 #20
sirub: Tak for dine bud. Dog er det desværre ikke lige min stil.

Det er åbenbart også stadig en misforståelse at bagrunden skal være med et "gitter". Da jeg tidligere skrev om "cykelværk" mente jeg blot nogle cykelrelaterede elementer.
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 19:56 #21
Her er 2 stk. den ene med "helt rene" farver, den anden med lidt fade:
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/cyk-5.gif
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/cyk-6.gif
Jeg tegnede den for en sammen med nogle andre "Triatlon" figurer, mon ikke det går :)
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 20:00 #22
Blot du er sikker på, at jeg må bruge den. Vil ikke bruge noget hvor ophavsretten krænkes.
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 20:12 #23
Nr. 5 ser faktisk rigtig godt ud. Dog skulle vi måske prøve at lade kanten af teksten være den blå farve, og så den grå indeni. Lidt lige som på det nuværende.
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 20:21 #24
OK - et øjeblik, men - min host er ustabil lige nu og er faldet ud flere gange, håber ikke det fortsætter (:
Jeg tegnede de her 3 (i Illudtrator) for een her på experten, ved sku' ikke om det nu er hans?? Men mener da fakisk at have set dem i en "skrift - font", hvis endelig det kommer der til.
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 20:25 #25
OK, hvis du har tegnet den må rettigheder være dine. Det er en rigtig fin lille tegning...:-)
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 20:29 #26
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 20:31 #27
Nu er jeg sgu nok ved at være besværlig, men det var nok ikke helt sådan...:-) Prøv at se den der ligger på siden nu. Den er ligesom lidt mere fyldig...
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 20:38 #28
Jo..h, men er det ikke gif5? eller har du fikset den lidt? Jeg synes den klæder siden :)
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 20:42 #29
Den der ligger på testsiden er din gif5 - Den har jeg ikke rørt ved...

Skrifttypen jeg hentydede til som værende mere fyldig, er den der ligger på den originale side i dag.
Avatar billede bill20 Nybegynder
25. maj 2004 - 21:08 #30
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 21:16 #31
Det er lidt svær lige ramme det andet, men her er et forsøg:
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/cyk-5ab.gif
Avatar billede bill20 Nybegynder
25. maj 2004 - 21:43 #32
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 21:56 #33
zhark: Jeg tror den er der nu bare du kan lade hele baggrunden være den grå.

Er det muligt jeg kan få PSP-filen også ?

Bill: Du laver ellers nogle ihærdige forsøg, men jeg tror altså at zharks passer bedre ind i siden.
Avatar billede bill20 Nybegynder
25. maj 2004 - 22:02 #34
Det er helt i orden.
zhark's er også Flot.
Mvh.
*Bill
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 22:19 #35
Den er her - jeg har ikke lave gif, du må jo have PS og kan selv omsætte!
Der er 2 - lidt - forskellige skrift, den ene er skjult nu, og der er "paths" på cykelrytteren under paths :)
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/cyk-3.psd
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 22:31 #36
zhark: Mange tak for det. Det er blevet rigtig godt. Dog ved jeg ikke rigtig om jeg vil bruge det gennemfarvede eller det med grå tekst. Det må jeg lige tænke over. Har du en PSP-fil på den gennemfarvede ?
Det med paths forstår jeg nu ikke rigtig...:-)

Til alle I andre: Mange tak for indsatsen!
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
25. maj 2004 - 22:36 #37
zhark: Vil du ikke lige være rar at prøve at kigge på siden nu. Burde cyklen måske være placeret helt til venstre ?
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 23:04 #38
Det er lidt en smag sag :) Men det er jo nemt at flytte den...
Det med "paths" kan du jo prøve at (lege) med:
1) Opret nyt layer i PS og hav det som aktiv.
2) gå under paths ude til venstre for layers og klik på "work paths" og klik der
  efter på den runde "stiplede" cirkel nederst under paths.
Nu er paths markeret og du kan vælge edit/fill - en farve som du har valgt!
Og den er nu på dit nye layers, bare tast CTRL+D for at ophæve markeringen. Du kan jo bare slette layeret bagefter, din paths bliver hvor den er og kan ændre eller genbruges - en stærk funktion med vektor paths i PS hvor der jo er rigtig mange figurer lige undet T (tekst tool) til vektor brug og du kan selv lave figurer med pen osv.
Avatar billede zhark Nybegynder
25. maj 2004 - 23:13 #39
Jeg er i tvivl om hvad du kalder den gennemfarvede?
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
26. maj 2004 - 06:44 #40
Den jeg kalder gennemfarvet er gif nr. 5
Avatar billede zhark Nybegynder
26. maj 2004 - 12:34 #41
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
26. maj 2004 - 19:43 #42
zhark: Tak for det også. Jeg har netop prøvet at lave en version hvor jeg rykker det hele lidt til venstre men render ind i det problem, at når jeg flytter tegningen, vil den enten stå helt øverst eller helt nederst - Ikke i midten...:-(

Har du et bud på hvad jeg gør forkert ?
Avatar billede cykelforumdk Nybegynder
26. maj 2004 - 19:47 #43
Ahh, Jeg prøvede lige at holde shift nede, og det hjalp tilsyneladende.
Avatar billede zhark Nybegynder
26. maj 2004 - 20:00 #44
Ja - ellers brug tastatur pilene, de kan ofte være mere nøjagtige at styr end musen :)