Avatar billede rush Nybegynder
25. maj 2004 - 12:43 Der er 25 kommentarer

Geforce FX 5950 Ultra grafikfejl

Hej Jeg har lige købt ASUS' udgave af Geforce FX 5950 Ultra men når jeg kører 3D laver den fejl i grafikken, har ekstra købt 400watt strømforsyning ?!?!.

p3ghz
Gigabyte bundkort

Håber nogen kan hjælpe...
Mvh Tony
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
25. maj 2004 - 12:44 #1
Køre 3D? spil (hvilke) eller programmer (hvilke)?
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. maj 2004 - 13:12 #2
Avatar billede rush Nybegynder
25. maj 2004 - 15:14 #3
Spillene er bl.a. Unreal 2004 og COD, samme type fejl i grafikken. Jeg kører med den nyeste grafik driver fra nvidia.
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. maj 2004 - 15:19 #4
har du mulighed for at prøve kortet i en anden pc ? det ku jo være en hardware fejl
bare et skud..
Avatar billede rush Nybegynder
25. maj 2004 - 20:58 #5
Jeg har desværre ikke mulighed for at checke på en anden maskine umiddelbart. Jeg har fået fjernet grafikfejlene ved at installere Asus' egen grafikdriver men nu kører det ikke hurtigere end mit gamle GF TI4200...Det kan forhåbentligt ikke passe...
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
26. maj 2004 - 00:52 #6
Når du siger det ikke køre hurtigere men du så FPS? for hvis dit gamle kørte det i f.eks. 40fps med alt i minimun og du så køre det nye kort med alt i max og det også giver 40fps så lyder det meget fornuftigt, husk dit gamle kort er ikke DX9 kompitabelt... Så du burde kunne se betydelig foreskel på selve grafikken
Avatar billede rush Nybegynder
27. maj 2004 - 15:22 #7
fik opdateret SIS AGP-driveren så nu kører det ok hurtigt i grafikken men der er stadig fejl i grafikken, specielt hvis jeg bevæger musen meget i 3d-spil. Det er iøvrigt kun i 3d-spil der er problemer...!?!?!
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. maj 2004 - 15:30 #8
et skud: ku det være din musse driver ?
Avatar billede rush Nybegynder
31. maj 2004 - 11:35 #9
har prøvet med anden muse-driver hjalp desværre ikke..
Avatar billede cp1 Nybegynder
31. maj 2004 - 12:22 #10
hvis du har garenti på kortet ? syntes jeg du sq sende det retur og få det tjekket,eller få et nyt..
Avatar billede rush Nybegynder
02. juni 2004 - 06:52 #11
Prøvede kortet i en anden maskine, der kørte det perfekt. Det sidder nu i min egen maskine igen og jeg har fundet ud af det kører uden grafikfejl, hvis jeg skruer lidt ned for clock-frekvensen, altså lidt længere ned end det er sat fra fabrikken !?!?
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. juni 2004 - 13:24 #12
så tyder det på at kortet ikke for strøm nok,hvor mange wat er din strømforsygning på ?.Har du på någet tidspunkt ændret i din maskines BIOS opsætning eller haft maskinen overclokket ?
Avatar billede rush Nybegynder
07. juni 2004 - 00:29 #13
Jeg kører med 400watt North-Q.
hmm...har nu prøvet at sætte clock-hastigheden lidt ned på grafikkortet med nvtweak og nu laver den igen grafikfejl, men det er under hvad den er sat til fra fabrikken..hmmm..Det lader til jeg må leve med lidt nedsat ydelse...
Avatar billede rush Nybegynder
07. juni 2004 - 00:29 #14
jeg har ændret et lidt i bios men aldrig overclocket...
Avatar billede rush Nybegynder
07. juni 2004 - 00:34 #15
det skulle være "INGEN" grafikkfejl og ikke "IGEN" grafikfejl..(for 2 indlæg siden, hvor jeg skrev jeg havde ned-clocket grafikkortet...)

".....har nu prøvet at sætte clock-hastigheden lidt ned på grafikkortet med nvtweak og nu laver den INGEN grafikfejl, men det er under hvad den er sat til fra fabrikken..hmmm..Det lader til jeg må leve med lidt nedsat ydelse..."
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. juni 2004 - 04:10 #16
tænker på om det ku være någet at sammenligne bios indstillingerne  mellem de 2 maskiner.. der må jo være et eller andet på din  maskine som for fenomenet til at optræde.. bare et bud ;)
Avatar billede rush Nybegynder
09. juni 2004 - 15:50 #17
Har kigget lidt i bios'erne og kan ikke umiddelbart finde en forskel...
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. juni 2004 - 16:00 #18
for at udelukke fejl i systemfilerne:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din win cd i drevet,genstart maskinen når den er færdig
Avatar billede rush Nybegynder
10. juni 2004 - 23:47 #19
Prøvede at køre sfc /scannow, og den lukkede bare vinduet med progress-baren efter endt skanning. (det gør den måske hvis alt er ok..?)
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. juni 2004 - 01:38 #20
ja det gør den
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. juni 2004 - 01:39 #21
har du stadigvæk fejlen ?
Avatar billede rush Nybegynder
14. juni 2004 - 23:43 #22
ja - desværre...(undskyld den lange svartid)
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. juni 2004 - 00:10 #23
tænker på om det ku være någet at prøve en driver herfra
http://www.omegacorner.com/index_nvidia.html det er en gut der laver optimerede drivere , kig engang ;)
Avatar billede rush Nybegynder
18. juni 2004 - 21:04 #24
linket virker desværre ikke...jeg gi'r snart op, så kan du få nogle point for din ihærdige indsats.. :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. juni 2004 - 21:52 #25
okay,han har ændret sin site så gå ind på http://www.omegacorner.com/ og derfra ka du gå videre ;)