Avatar billede claus_larsen Nybegynder
25. maj 2004 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstrem langsom overførsel af filer

Jeg er ved at lave computer for en kammerat. Hans gamle harddisk brød ned, der er nu sat ny i computeren på 120 gb.

Under installation af Windows XP formateres disken godt nok, men noget (for mig) uforklarligt sker.

Filoverførslen til disken er EKSTREM langsom. Lod computeren stå i 12 timer, den rykkede sig kun ganske lidt, men installationen fortsætter, den går ikke i stå.

Min fader foreslog at der måske var tale om en disk der var for stor, og jeg afprøvede derfor med en 10 GB disk. Samme resultat.

Computeren er en 1400 Mhz AMD, 384 MB ram, Geforce MX2 kort, desuden er der scsi kort i. Alt fra ram til grafikkort er afprøvet i anden maskine, Hardwaren fungerer tilsyneladende korrekt.

Er på bar bund! Nogen der har et godt bud?
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. maj 2004 - 09:47 #1
Kan være flere muligheder...

1) Hardware konflikt. Prøv at fjerne al unødvendig hardware
2) Manglende driver til chipset - husk at taste F6 under setupdelen af XP og installer en IDE driver.
3) Defekt controller på MB
Avatar billede hub Nybegynder
25. maj 2004 - 09:48 #2
SCSI controlleren kan godt være besværlig--prøv at fjerne det midlertidigt og sæt det tilbage efter installation.
Avatar billede tubber Juniormester
25. maj 2004 - 09:56 #3
Booter du fra en win98 cd og så kører installationen ?

Gør du det og ikke får kørt smartdrv.exe så tager det ufatteligt lang tid......

Det du gør er når du booter på din win98, så vælger du boot fra CD Rom - herefter vælger du Dos prompt med CD Rom support.

Her skriver du (hvis dit cd drev er d:) d:\tools\oldmsdos\smartdrv.exe
Skifter til din windows xp cd og skriver følgende:
cd i386
og derefter skriver du
winnt

Prøv dette :)
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
25. maj 2004 - 10:10 #4
Jeg prøver at installere en Windows XP Pro DK på maskinen.
Jeg har fjernet alt overflødig hardware, der sidder kun diske og grafikkort.

Chipset drivere... Det er måske et bud, hvordan gør jeg det mere præcist?
Defekt controller, håber jeg ikke. Computeren er et par år gammel, sker det ofte at de går i udu efter så lang tid?
Avatar billede tubber Juniormester
25. maj 2004 - 10:12 #5
Det kan hjælpe med at boote fra en win98 CD inden du starter installationen af XP fra dos prompten....

Men det er self også en mulighed det jpvj skriver.......
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
25. maj 2004 - 10:29 #6
Jeg kan ikke køre en WinXP Setup fra en dosprompt... Det er et Windows program!
Avatar billede tubber Juniormester
25. maj 2004 - 10:39 #7
jo du kan hvis du gør som ovenfor beskrevet (25/05-2004 09:56:34)