Avatar billede doctor6000 Nybegynder
25. maj 2004 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Switch eller hvad skal det være

Skal bruge en switch eller lignende så jeg kan dele en stofalinie med 2 PCér

Så derfor skal der værer DHCP server i så den kan uddele IP adresser på LAN neetværket.
Samtidig skal det værer utrolig billig.

Hvad vil i anbefale ???
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 09:15 #1
En D-link router er et fornuftigt valg når du er prisbevidst.
Avatar billede jfriis Nybegynder
25. maj 2004 - 09:36 #2
Hvis jeg læser dit spørgsmål rigtigt... så leder du bare efter en Router med indbygget switch (med andre ord, en Router der har flere LAN-udgange).
Fås under 300,-
Avatar billede flindten Nybegynder
25. maj 2004 - 10:08 #3
Som jfriis siger er det en Router med indbygget switch du leder efter idet en Switch ikke har indbygget DHCP server.

Samtidigt får du også en Hardware Firewall med i prisen,så det er det bedste.
jeg har en Dlink 704P  P 'et står for printerserver dvs der er en printerport så kan alle bare bruge den samme printer. ( jeg er meget glad for den )

Jeg tror ikke du behøver en Router, men du burde ! pga sikkerhed  en switch er nok
kender ikke din Stofa linje men enten kan du kører med faste IP'er eller også er der
allerede en DHCP server via stofa, i modsatfald kan du bare dele din Inet forbindelse fra Master pc'enmen det kræver selvfølgelig den er tændt når pc2 vil på

En Router ligger fra 300,-  En Switch fra 150,-
Avatar billede kalsmose Nybegynder
25. maj 2004 - 11:18 #4
Bare vælg en D-link 604,den er bare super. Har den selv. Den virker Bare perfekt:P

Router : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158

Hvis du vil bruge Switch skal du have en Familie-opkobling, før det virker!

Switch : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14209
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
25. maj 2004 - 12:27 #5
okay så blive det en router...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37883
Avatar billede kalsmose Nybegynder
26. maj 2004 - 21:09 #6
doctor6000 ->

Men den er jo pisse grim!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. maj 2004 - 22:57 #7
ja men den er jo ikke til mig og den er faktisk ret lille efter specs og den ser jo ud til at virke noget bedre end D-link (hvis man kigger på anmeldelser)
foretrækker da noget der dur frem for ustabile produkter...
Er heller ikke så meget til turkis farver LOL