Avatar billede iggipop Nybegynder
15. februar 2001 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvad siger loven ?

Hej !
Jeg har et lidt underligt spørgsmål !
I 2 år har der ligget en båd i nærheden af mit hjem. Den ligger selvfølgelig i vandet mellem en del andre både. De ligger bundet til pæle. Båden har ligget der i 2 år og jeg har aldrig set nogle ved den. Den er efterhånden ret misvedligeholdt og den er fuld af vand og nogle unger har smadret vindspejlet og lavet nogle mindre huller i bunden (uden at det er igennem). Er der ikke noget med, at kommunen ejer sådan en båd, hvis ingen vedkender sig som ejere ? Jeg elsker nemlig at sætte både i stand og kunne godt tænke mig at få fingrene i den !! Men jeg kan ikke finde ejeren.
Avatar billede nitro_xx Nybegynder
15. februar 2001 - 15:25 #1
Hvis kommunen heller ikke kan få fat på ejeren, så skal de vente op til 3 måneder, og så frafalder ejerns ret til båden!
Sådan har jeg da hørt det LOL!!!
Avatar billede theartist Nybegynder
15. februar 2001 - 15:25 #2
det lyde som om den er stjålet, jeg vil tjekke her før jeg gør noget som helst!

http://www.baadnyt.dk/mainsite.asp?site=stolen

Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. februar 2001 - 15:25 #3
Jeg mener faktisk du skal kontakte politiet.

Finder de ikke ejeren, vil båden tilgå en hittegodsauktion. Du får nok svært ved bare at lægge hænderne på den. Men den kan sikkert fåes billigt på auktionen :)

NanoQ
Avatar billede jones Nybegynder
15. februar 2001 - 15:25 #4
Hvor står den ??? *S*
Avatar billede hojben Novice
15. februar 2001 - 15:26 #5
Tænk... at der oz findes en oversigt over dette *G* det er sq utroligt... *gfv*
Avatar billede ezzuk Nybegynder
15. februar 2001 - 22:58 #6
du kan også bare nakke den :-) omlakér den!
Avatar billede iggipop Nybegynder
16. februar 2001 - 09:49 #7
theartist> Den er ikke meldt stjålet på den side.

Jeg tror faktisk også, at man skal kontakte politiet, men så er jeg også sikker på IKKE at få fingrene i den ;o)

Jeg har sgu også tænkt på bare at tage den, for hvis den alligevel bare ligger og forgår. Men det vil også være ret uheldigt, at stå og hale den op og så der kommer en og siger, det er sgu min båd klask klask !!! ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. februar 2001 - 09:51 #8
...og endnu mere uheldigt når politiet banker på din dør, fordi din nye båd er meldt stjålet :)
Avatar billede iggipop Nybegynder
16. februar 2001 - 09:54 #9
nonog> Yep ;o)

Hmm, jeg må sgu nok bare lade den ligge !
Øv øv !!!