Avatar billede petermm Nybegynder
25. maj 2004 - 05:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Foretrukne i Gem, Åbn m.m.

I tidligere installationer af Windows (vist nok også XP) har jeg i Åbn og Gem dialogboksen kunne vælge Foretrukne i Søg i: søjlen til venstre.
Det kan jeg dog ikke i min seneste installation, hvilket gør det meget omstændigt at navigere gennem Denne computer og hele mit mappeheraki.
Er det en funktion jeg kan slå til? og hvordan?
Avatar billede cerb Nybegynder
25. maj 2004 - 08:02 #1
ved godt det ikke er det du spørger om, men prøv at kigge på dette program, det er så nemt at kommer rundt i sine filer osv med dette.
http://www.ghisler.com/
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. maj 2004 - 11:14 #2
tweakui fra microsoft ka gøre det,hentes her http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
ser sådan her ud http://firewalker.1go.dk/tweakuiplacesbar.png
for du en 404 fejl når du klikker på linket så gå her først http://firewalker.1go.dk/ og kig på billedet derfra,eller kopier det ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at trykke på det ;)
Avatar billede petermm Nybegynder
25. maj 2004 - 12:33 #3
Tak cp1 - det skulle kunne lade sig gøre med tweakui, men desværre ikke på en dansk Windows, se nedenstående klip:

Important Notes
You must uninstall your old PowerToys before installing the new ones.
PowerToys will only work with US-English regional settings.

Hvis jeg bruger US-English regional settings bliver tal, datoer m.m. vel forkert.
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. maj 2004 - 12:49 #4
jeg har godt nok engelsk system men min regional settings er danske kig her (er lavet i forbindelse med at andet spørgsmål) http://firewalker.1go.dk/regional/
og hos mig virker det fint ;)
Avatar billede petermm Nybegynder
25. maj 2004 - 13:20 #5
Det hjalp ikke. Har prøvet flere foeskellige kombinationer.
Jeg kan godt aktivere "Hide places ber", så der slet ikke Søg i: søjle.
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. maj 2004 - 13:42 #6
Avatar billede petermm Nybegynder
25. maj 2004 - 14:54 #7
Det hjalp, selv om jeg ikke er meget for at rode i regedit! Det lader til at det er lettere i XP Prof, jeg har kun Home.
Det er stadig de sammeknapper jeg har til venstre i dialogboxen, men når jeg skal gemme et nyt dokument foreslår den selv den mappe (g:\filer\projekter) som jeg har defineret i regedit.
Tak for hjælpen, du får de 30 point for dit store arbejde.
Avatar billede petermm Nybegynder
25. maj 2004 - 14:55 #8
Hvordan er det jeg giver point - er der ikke lavet om på systemet?
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. maj 2004 - 15:14 #9
godt du fik det til at virke ;)for at acceptere dette svar,markere du mit navn og trykker på accepter