Avatar billede rbbuchhave Nybegynder
25. maj 2004 - 00:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hijackthis-log

Min maskine kører meget langsomt, især når jeg går på nettet.
Har kørt spybot S&R og Ad-aware.

Er der en, der vil kigge på denne log?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SA3DSRV.EXE
C:\WINDOWS\CPQDIAG\CPQDFWAG.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HIDSERV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\CPQEADM.EXE
C:\COMPAQ\INTERNET\CISRVR.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\PROGRAMMER\VERISIGN\NAVI\NAVIAGENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\BTTNSERV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\EASY ACCESS BUTTON SUPPORT\EAUSBKBD.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\ON-SCREEN DISPLAY\OSD.EXE
C:\PROGRAMMER\ZONE LABS\ZONEALARM\ZLCLIENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&lc=0406&s=search&i=dan
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://tdconline.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af TDC
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir.dll?c=2c99&s=search&query=%s&i=enu
R3 - URLSearchHook: VeriSign Inc. i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\PROGRAMMER\VERISIGN\I-NAV\I-NAV_4_1_4.DLL
O2 - BHO: (no name) - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\PROGRAMMER\VERISIGN\I-NAV\I-NAV_4_1_4.DLL
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\DOWNLOADED PROGRAM FILES\GOOGLENAV.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CPQEASYACC] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\cpqeadm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EACLEAN] C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\eaclean.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Aureal A3D Interactive Audio Init] A3dInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CISrvr Program] C:\COMPAQ\INTERNET\CISRVR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [navi] "C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe" manifest="https://manifest.verisign-grs.com/manifest98_414.xml" guid={B562BC94-9A3A-4760-AE48-0D52FD01B1B5} interface={3FEFF9F3-B5F5-4F47-BB96-CE281BFBE15D}
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] C:\WINDOWS\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRAMMER\ZONE LABS\ZONEALARM\ZLCLIENT.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Aureal A3D Interactive Audio] sa3dsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQDFWAG] C:\WINDOWS\cpqdiag\CpqDfwAg.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Hidserv] Hidserv.exe run
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.1.lnk = C:\Programmer\Openoffice111\program\quickstart.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\DOWNLOADED PROGRAM FILES\GOOGLENAV.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\DOWNLOADED PROGRAM FILES\GOOGLENAV.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\DOWNLOADED PROGRAM FILES\GOOGLENAV.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\DOWNLOADED PROGRAM FILES\GOOGLENAV.DLL/cmbacklinks.html
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://tdconline.dk
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/deleon/1.1.62-deleon/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {2359626E-7524-4F87-B04E-22CD38A0C88C} (ICSScannerLight Class) - http://download.zonelabs.com/bin/free/cm/ICSCM.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38129.4370486111
Avatar billede styless Nybegynder
25. maj 2004 - 00:23 #1
Som sådan synes jeg ikke jeg kan se noget der ser skummelt ud...

Har du da haft meget adware og spyware inde siden du mener det kunne være det?
Avatar billede rbbuchhave Nybegynder
25. maj 2004 - 00:37 #2
Lidt har de fundet.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 02:02 #3
Jeg kan heller ikke se noget direkte graverende i den log.
Problemet skal nok findes et andet sted.

Har du feks disablet alle netværks interfaces som du ikke bruger?
Avatar billede nva Praktikant
25. maj 2004 - 08:16 #4
Ifølge denne side http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_w.htm bør du kigge lidt på
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] C:\WINDOWS\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 11:20 #5
Jeg er rygende uenig med den sides 'recommendation' i forbindelse med wucrtupd.exe. Sikkerhedsopdateringer i dag skal installeres, ikke ugen efter, eller dagen efter de er kommet. De skal installeres med det samme! Det tager ormeskribenter og andre hackere 24 timer at skrive exploit kode, og så sidder man altså med fletningerne i postkassen hvis man ikke får patchet med det samme.
Avatar billede rbbuchhave Nybegynder
25. maj 2004 - 13:19 #6
Tak for jeres svar

Jeg har det også helt fint med at blive mindet om sikkerhedsopdateringerne. Har godt set siden og dens anbefaling.

Jeg skal ikke kunne sige, om jeg har disablet de netværksinterfaces, som jeg ikke bruger. Det er i så fald ikke med vilje :-)
Hvordan kontrollerer jeg - og får det rettet til i så fald?

René
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 13:21 #7
Kontrol panel -> network connections. Der skal være et rødt kryds over de interfaces du ikke bruger. Højre klik og disable for at ændre det.
Avatar billede rbbuchhave Nybegynder
25. maj 2004 - 13:47 #8
Det kan jeg ikke umiddelbart finde. Hedder det måske noget andet i win98 på min bærbare compaq presario 1200?
Og hvordan ved jeg, hvilke jeg ikke bruger?

Tak for din tålmodighed - håber den rækker lidt endnu
René
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 13:52 #9
hmm win98.. Det er godt nok 4 år siden at jeg har brugt det, så det kan jeg ikke umiddelbart huske.
Men hvis det er en laptop så har du nok ikke nogle ubenyttede alligevel. Men men måske du skulle prøve at defragmentere din harddisk? hdd plejer at være en flaskehals på laptops fordi den kører med lavere omdrejninger i forvejen. Når den er fragmenteret også så går det helt galt.
Jeg kan egentlig heller ikke huske hvordan man laver en defragmentering i win98 =) men det står nok i hjælpefilen.
Avatar billede rbbuchhave Nybegynder
25. maj 2004 - 14:12 #10
Defrag ordner man i egenskaber for C:
Kan se, at det er 113 dage siden sidst, men synes, den har været sløv meget længere.
Prøver det.
Avatar billede rbbuchhave Nybegynder
28. maj 2004 - 18:27 #11
svar
Avatar billede strych9 Praktikant
28. maj 2004 - 18:29 #12
Så hvad endte du med at gøre?