Avatar billede ullidk Nybegynder
24. maj 2004 - 23:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort virker ikke!!

Hej,

Har købt et Creative FX5200 (128 MB, DDR, AGPx8, bagudkombatibelt) men kan ikke få det til at virke!!

Specs:
Intel Pentium 4, 2,4 GhZ
ASUS P4S533 Motherboard
2 x 256 MB SDRAM (1 x 133 mhz og 1 x 100 mhz)
Onboard VGA (SIS 650)

Problem:
Når jeg indsætter det nye grafikkort i det ene AGP (4x) slot der er og slår Onboard VGA fra, sker der intet! Opstart når til at sige, at Windows ikke blev lukket ned ordentligt og når jeg prøver at starte op både normalt og i div. Safe modes, genstarter computeren bare, og sådan fortsætter det derudaf!
Når jeg lader det nye kort sidde i og kører med onboard grafik når Windows at starte op kortvarigt...her bliver der IKKE registreret at der er tilføjet nyt hardware og kort tid efter genstarter computeren af sig selv, og det sker igen og igen...

Er løbet 100% tør for idéer til hvad der kan være galt...HJÆLP!!
Avatar billede nopsen Ekspert
24. maj 2004 - 23:33 #1
kan du slet ikke starte op i fejlsikret tilstand uden at den genstarter?
Avatar billede hanafi Nybegynder
24. maj 2004 - 23:41 #2
Går udfra du bruger Win XP!?

I BIOS skal "primary vga" stå til "AGP".

Har du prøvet at starte op i "VGA tilstand" (tryk F8 når den skal til at indlæse windows).

En grim udvej ville være en ny windows installation.

Du kan evt. prøve at teste dine RAM med programmet herfra www.memtest86.com, da det ofte kan være RAM'ene som får windows til at genstarte.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. maj 2004 - 23:43 #3
prøv at pille kortet ud igen, slå onboard grafik til og start normalt hvis du kan.. slå automatisk genstart fra (egenskaber for denne computer - avanceret - indstillinger for opstart og gendannelse) sæt det nyr kort i og skriv hvad fejlkode der kommer på den blå skærm.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. maj 2004 - 23:45 #4
forudsat at du slf har tjekket at det sad ordentligt i soklen.
Avatar billede ullidk Nybegynder
25. maj 2004 - 00:27 #5
Jeg får tre forskellige fejl!!:
1) Slog automatisk genstart fra og isatte det nye kort - der fik jeg "Windows cannot start because the following file is missing: Windows\System\Config\
2) Herefter prøvede jeg Safe Mode - den hang bare og der skete intet
3) Sidste gang prøvede jeg igen normal opstart og fik Page_Fault_In_Non_Paged_Area og en fejl i en fil kaldet pci.sys
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. maj 2004 - 08:26 #6
måske dette kan hjælpe >>http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=319136

erstat filen med en kopi fra  OS-cdén.

kortet skal trykkes godt ned i slotten.! Bankes i nærmest..
en memtest, tag bare for lang tid.
Har du installeret directx 9.?.
Avatar billede ullidk Nybegynder
25. maj 2004 - 10:46 #7
Jeg har taget konsekvensen og returneret mit grafikkort og købt noget lækker RAM i stedet - det har tidligere givet mig problemer så jeg tror jeg i første omgang vil få DET til at virke inden jeg kaster mig ud i et nyt grafikkort...jeg takker for alle jeres forslag - desværre var der ingen af dem der umiddelbart virkede:-(