Avatar billede montoya Nybegynder
24. maj 2004 - 22:51 Der er 2 kommentarer

Sammenkobling af VPN og LAN

Hej

I min boligforening har vi et lokal netværk (stofanet)
Alle se hinanden (så længe man tilhøre samme "Workgroup")og vi er nogle stykker der spiller i clan.

Jeg har nu fået VPN med trådløs router. og "DE" andre kan ikke se mig og jeg kan ikke umiddeltbart se dem???... Kun ved at "søger" efter dem ka' jeg få kontant.

Beboer LAN er opbygget som 212.10.20.xxx (dynamisk ip)
Mit VPN er 198.168.3.1 (router) 198.168.3.xxx (klienter)

HVORDAN sætter jeg mit VPN op så "de" andre kan se mig igen som i "gamle" dage ????

Jeg har prøvet at åbne div. porte i routeren men uden held.
og søgt på nettet men ingen steder ka' jeg finde nogen hjælp på mit problem ;-(

en fortvivlet
Montoya
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
26. maj 2004 - 17:32 #1
Kan du ikke bare ændre vpn/routerens ip-subnet til det samme som jeres Lan 212.10.20.xxx det er efter min erfaring kun nødvendig at have forskellige subnet mellem dit netværk og det netværk som du ønsker at oprette vpn forbindelse.
Avatar billede montoya Nybegynder
27. maj 2004 - 12:47 #2
Det har jeg prøvet at gøre men min router vil ikke acceptere det.

Desværre....