Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 22:25 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

porno pop ups og toolbar

Hej, jeg skriver dette fordi jeg har et kæmpe og meget irriterende problem som er at jeg ikke kan fjerne min toolbar øverst oppe i browseren som er fyldt med pornolinks og tit forsager pop ups. Det andet problem er at jeg nu snart har downloadet 10 programmer mod pop ups og siden jeg besøgte en side som IKKE var pornografisk er de hardcore pop ups begyndt at komme op fucking hele tiden og jeg kan ikke gøre noget imod dem. Det skal lige understreges at jeg aldrig kigger pornosider men som sagt kan man let blive linket videre til en forkert side nu om dage hvilket er meget irriterende.
Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 22:27 #1
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Hent dette program. Scan og gem loggen. Kopier den herind så ser vi på det
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2004 - 22:27 #2
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. maj 2004 - 22:29 #3
Hmmm. Der er en masse pornosider der körer med profit, men ingen der kikker på dem ;o)
Gå ind på www.arlet.dk og fölg intruktionerne. spybot/hijackthis
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 22:29 #4
Sorry har ikke en skid forstand på dette. Prøv lige at forklare det en gang til please.
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 22:31 #5
ps: jeg er inde i programmet nu
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 22:31 #6
Hent hijackthis på mit link.
Installer det. Tryk på scan og derefter på save log.
Gem den et sted du kan huske.
Åbn den i notesblok og kopier den. Læg den herind i en kommentar
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 22:32 #7
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Program Files\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
C:\Program Files\PestPatrol\PPControl.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\hpoopm07.exe
C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\hpodev07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\FRU\Remind32.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPOFFI~1\bin\hpoevm07.exe
C:\WINNT\system32\hpoipm07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\HPOSTS07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\HPOFXM07.exe
C:\Program Files\SysAI\SysAI.exe
C:\Program Files\Pop Blocker\updatedl.exe
D:\3dsmax4\3dsmax.exe
C:\WINNT\CDILLA64.EXE
C:\WINNT\system32\ntvdm.exe
C:\WINNT\System32\calc.exe
C:\PROGRA~1\Adobe\PHOTOS~1.0\Photoshp.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\jlassen\Desktop\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R3 - URLSearchHook: VeriSign Inc. i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_4.dll
O2 - BHO: (no name) - {01C5BF6C-E699-4CD7-BEA1-786FA05C83AB} - C:\Program Files\SysAI\plg0\AproposPlugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\WINNT\Downloaded Program Files\ycomp5_1_6_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_4.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Yahoo! Netmakker - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\WINNT\Downloaded Program Files\ycomp5_1_6_0.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Updated.Toolbar - {9F6A22E6-1682-4F82-9B72-6314794CB253} - C:\Program Files\Pop Blocker\Updated.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] -- anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AutoLoaderAproposClient] "C:\DOCUME~1\jlassen\APPLIC~1\apropos.exe" C:\DOCUME~1\jlassen\APPLIC~1\apropos.exe /HideUninstIcon /HideDir /UninstallName="Software Apropos" /PC=PLUS
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] C:\PROGRA~1\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\Program Files\PestPatrol\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPAIO_PrintFolderMgr] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\hpoopm07.exe
O4 - Startup: Hewlett-Packard Recorder.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\FRU\Remind32.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: BigFix.lnk = C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\hpodev07.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: i-Nav Help (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Help (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Options (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {81361155-FAF9-11D3-B0D3-00C04F612FF1} - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat3.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/1,5,0,4358/mcfscan.cab
O16 - DPF: {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} (Yahoo! Netmakker) - http://us.dl1.yimg.com/download.companion.yahoo.com/dl/toolbar/yiebio5_1_6_0.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E22FBEED-1D1C-4145-857C-E4E71019B0E6}: NameServer = 192.168.0.2,212.10.10.5
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 22:33 #8
Jeg kigger den igennem for dig nu
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 22:33 #9
ok tusind tak for hjælpen i har filen overfor så jeg håber i kan hjælpe mere :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 22:34 #10
Jeps der går lige 5 minutter så er jeg tilbage
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 22:36 #11
Verisign er ikke garanteret fri får spyware. Jeg ville slette det i kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer.
Kommer med resten omlidt
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 22:37 #12
denne er loggen med toolbaren den øverste er den med pop ups

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\System32\msdtc.exe
C:\WINNT\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINNT\System32\Clamp.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\anvshell.exe
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\speedkey.exe
C:\PROGRA~1\HPCD-W~1\DirectCD\directcd.exe
C:\Program Files\HP CD-Writer\Mmenu\hpcdtray.exe
C:\Program Files\Creative\WebCam Monitor\TrayMon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Common Files\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\BITSBR~1\Internet One.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPControl.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\WINNT\system32\hpoipm07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOFXM07.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\wt\updater\wcmdmgr.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Adobe\Photoshop 7.0\Photoshop.exe
C:\Program Files\MDT5\acad.exe
C:\Program Files\Creative\WebCam Monitor\Monitor.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\administrator\Desktop\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.myclick2search.com/search/ie.html%s
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://prosearching.com/searchbar.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.es/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINNT\secure.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://prosearching.com/searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = C:\WINNT\secure.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINNT\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINNT\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINNT\secure.html
O2 - BHO: (no name) - {30F4D7CF-D92C-C4E4-8DA6-F2791464FDC2} - C:\PROGRA~1\SLOWDA~1\Up The.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: JumpHeartJoy - {BAAD4C34-5C73-7158-6E4B-22831EC269F0} - C:\PROGRA~1\SLOWDA~1\Up The.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft IntelliType Pro] "C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\speedkey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adaptec DirectCD] C:\PROGRA~1\HPCD-W~1\DirectCD\directcd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP CD-Writer] C:\Program Files\HP CD-Writer\Mmenu\hpcdtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wcmdmgr] C:\WINNT\wt\updater\wcmdmgrl.exe -launch
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeluxeCD] C:\WINNT\System32\cdplayer.exe -tray
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WebCam Monitor] C:\Program Files\Creative\WebCam Monitor\TrayMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPAIO_PrintFolderMgr] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\hpoopm07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Program Files\Common Files\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Reg32] C:\WINNT\reg33.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dial32] C:\WINNT\dl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dial33] C:\WINNT\dlm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Atom Vc] C:\PROGRA~1\BITSBR~1\Internet One.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Washer Pro] C:\Program Files\Internet Washer Pro\iw.exe min
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: BigFix.lnk = C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
O4 - Global Startup: HP Network Installation Wizard.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\hpoibj07.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {03F998B2-0E00-11D3-A498-00104B6EB52E} (MetaStreamCtl Class) - https://components.viewpoint.com/MTSInstallers/MetaStream3.cab?url=http://www.viewpoint.com/cgi-bin/vet_install_popup.pl?
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111111} - http://ams-download.nocreditcard.com/download/newdial-erp/1570/dialer.exe
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111157} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://petite-virgins.biz/dl/fox/x.chm::/load.exe
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {1678F7E1-C422-11D0-AD7D-00400515CAAA} - http://files.cometsystems.com/cometcursor/cobrand/comet.cab?0.127270732101691821084300873947
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/eng/check/qdiagh.cab?315
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{D011FE41-6952-4FF9-AD92-62E798FD4C2B}: NameServer = 212.10.10.4,212.10.10.5
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 22:48 #13
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover.

Du skal nu til at i gang med at fixe.  Du skal at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Klik på Fix checkede.

Her er de filer, du skal fixe:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R3 - URLSearchHook: VeriSign Inc. i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_4.dll
O2 - BHO: (no name) - {01C5BF6C-E699-4CD7-BEA1-786FA05C83AB} - C:\Program Files\SysAI\plg0\AproposPlugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AutoLoaderAproposClient] "C:\DOCUME~1\jlassen\APPLIC~1\apropos.exe" C:\DOCUME~1\jlassen\APPLIC~1\apropos.exe /HideUninstIcon /HideDir /UninstallName="Software Apropos" /PC=PLUS
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] C:\PROGRA~1\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\PROGRA~1\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe (slet hele real mappen)

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Du må ikke slå systemgendannelse til før vi har sagt god for din log.

Det var fra den første log

Den anden log kommer her:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.myclick2search.com/search/ie.html%s
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://prosearching.com/searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://prosearching.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
O2 - BHO: (no name) - {30F4D7CF-D92C-C4E4-8DA6-F2791464FDC2} - C:\PROGRA~1\SLOWDA~1\Up The.dll
O3 - Toolbar: JumpHeartJoy - {BAAD4C34-5C73-7158-6E4B-22831EC269F0} - C:\PROGRA~1\SLOWDA~1\Up The.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Reg32] C:\WINNT\reg33.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dial32] C:\WINNT\dl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dial33] C:\WINNT\dlm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Atom Vc] C:\PROGRA~1\BITSBR~1\Internet One.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {03F998B2-0E00-11D3-A498-00104B6EB52E} (MetaStreamCtl Class) - https://components.viewpoint.com/MTSInstallers/MetaStream3.cab?url=http://www.viewpoint.com/cgi-bin/vet_install_popup.pl?
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111111} - http://ams-download.nocreditcard.com/download/newdial-erp/1570/dialer.exe
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111157} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://petite-virgins.biz/dl/fox/x.chm::/load.exe
Genstart og ny log please :O)
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 23:05 #14
tusind tak rigtig klasse grunden er at pop ups er på den første computer og toolbar på den anden

1. den med pop ups

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Program Files\PestPatrol\PPControl.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\hpoopm07.exe
C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\hpodev07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\FRU\Remind32.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPOFFI~1\bin\hpoevm07.exe
C:\WINNT\system32\hpoipm07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\HPOSTS07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\HPOFXM07.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Pop Blocker\updatedl.exe
C:\Documents and Settings\jlassen\Desktop\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\WINNT\Downloaded Program Files\ycomp5_1_6_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Yahoo! Netmakker - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\WINNT\Downloaded Program Files\ycomp5_1_6_0.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Updated.Toolbar - {9F6A22E6-1682-4F82-9B72-6314794CB253} - C:\Program Files\Pop Blocker\Updated.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] -- anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\Program Files\PestPatrol\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPAIO_PrintFolderMgr] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\hpoopm07.exe
O4 - Startup: Hewlett-Packard Recorder.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\FRU\Remind32.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: BigFix.lnk = C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\hpodev07.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {81361155-FAF9-11D3-B0D3-00C04F612FF1} - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat3.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/1,5,0,4358/mcfscan.cab
O16 - DPF: {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} (Yahoo! Netmakker) - http://us.dl1.yimg.com/download.companion.yahoo.com/dl/toolbar/yiebio5_1_6_0.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E22FBEED-1D1C-4145-857C-E4E71019B0E6}: NameServer = 192.168.0.2,212.10.10.5
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK

lige om lidt kommer den anden med toolbaren
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 23:11 #15
2. log den med toolbaren

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\System32\msdtc.exe
C:\WINNT\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINNT\System32\Clamp.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\anvshell.exe
C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\speedkey.exe
C:\PROGRA~1\HPCD-W~1\DirectCD\directcd.exe
C:\Program Files\HP CD-Writer\Mmenu\hpcdtray.exe
C:\Program Files\Creative\WebCam Monitor\TrayMon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINNT\wt\updater\wcmdmgr.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\hpoopm07.exe
C:\Program Files\Common Files\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPControl.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\WINNT\system32\hpoipm07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOFXM07.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\administrator\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.es/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINNT\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = C:\WINNT\secure.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINNT\secure.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINNT\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINNT\secure.html
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft IntelliType Pro] "C:\Program Files\Microsoft Hardware\Keyboard\speedkey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adaptec DirectCD] C:\PROGRA~1\HPCD-W~1\DirectCD\directcd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP CD-Writer] C:\Program Files\HP CD-Writer\Mmenu\hpcdtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wcmdmgr] C:\WINNT\wt\updater\wcmdmgrl.exe -launch
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeluxeCD] C:\WINNT\System32\cdplayer.exe -tray
O4 - HKLM\..\Run: [WebCam Monitor] C:\Program Files\Creative\WebCam Monitor\TrayMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPAIO_PrintFolderMgr] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\hpoopm07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Program Files\Common Files\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRA~1\PESTPA~1\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Washer Pro] C:\Program Files\Internet Washer Pro\iw.exe min
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: BigFix.lnk = C:\Program Files\BigFix\BigFix.exe
O4 - Global Startup: HP Network Installation Wizard.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP OfficeJet G Series\bin\hpoibj07.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {1678F7E1-C422-11D0-AD7D-00400515CAAA} - http://files.cometsystems.com/cometcursor/cobrand/comet.cab?0.127270732101691821084300873947
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/eng/check/qdiagh.cab?315
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{D011FE41-6952-4FF9-AD92-62E798FD4C2B}: NameServer = 212.10.10.4,212.10.10.5
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = FUTHARK.DK
Avatar billede juvejogge Nybegynder
24. maj 2004 - 23:20 #16
det lader allerede til at virke nu tusind tak du har reddet min dag hvis jeg kunne have givet dig 100 havde jeg det eller flere for et var fandme klasse endnu en gang tak

UD MED VIRUSSEN
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 07:29 #17
Du mangler at fixe denne i log nr. 2:
O4 - HKLM\..\Run: [wcmdmgr] C:\WINNT\wt\updater\wcmdmgrl.exe -launch
ellers er du ren :O)
Avatar billede juvejogge Nybegynder
25. maj 2004 - 08:28 #18
ok det gør jeg så takker
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 08:32 #19
Selv tak :O)
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
14. august 2008 - 08:52 #20
Hej. Jeg har også næsten samme problem. Der kommer hele tiden et vindue frem?
Nogle som kan hjælpe mig? Ved godt den er fra 2004.. PLZ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. august 2008 - 18:56 #21
Det er nok bedst at du opretter et nyt spørgsmål i sikkerhedskategorien. Så undgår vi alt for megen forvirring. Der skal nok være nogen, der vil hjælpe dig snarest.