Avatar billede flodden Nybegynder
24. maj 2004 - 21:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor høj temp må en Barton have .

Hej
Jeg har en AMd 2500+ Barton in a box den ligger på 45 til 52 grader er det meget eller normalt ved almindeligt brug .
Har aldrig haft en AMD før syntes det virker lidt voldsomt med den høje temp. så derfor dette spørgsmål.
          V.H flodden
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 21:46 #1
Ja, det er meget normalt.
Jeg har en Barton 2500+ som ligger på ca. det samme....
AMD CPU kan sagten tåle meget mere....
Avatar billede kbu Nybegynder
24. maj 2004 - 21:52 #2
Det er helt fint.
Jeg har også en Barton 2500+, oc til 2200 MHz - den ligger på 45 til knap 60 grader.
Avatar billede espersen Novice
24. maj 2004 - 21:58 #3
det er meget fint ! - min 2500+ ligger også deromkring
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2004 - 22:06 #4
Også 60 grader her og det er normal temperatur.
Avatar billede peet-49 Novice
24. maj 2004 - 22:09 #5
Temperaturen er fin-den kan tåle 85 grader.
Avatar billede flodden Nybegynder
24. maj 2004 - 22:49 #6
Tak til alle, men hvis en af jer havde kaldt det et svar frem for kommentar kunne jeg havde givet vedkommende pointene.
Rart der er så mange flinke folk herinde  :-))
                                                    flodden
Avatar billede peet-49 Novice
24. maj 2004 - 22:51 #7
Jeg skal ikke have
Avatar billede kbu Nybegynder
24. maj 2004 - 22:51 #8
bed om et svar fra dem alle og giv 5 point til hver
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2004 - 23:50 #9
Jeg skal heller ikke have point *s*
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2004 - 01:36 #10
Min Barton 2800+ ligger idle på 65 grader. Blæseren kørte med noget med 5000 omdrejninger i minutter så jeg fik sat en større i bare for en sikkerheds skyld. Nu kører min blæser på 2600 omdrejninger, og jeg vil da gå ud fra at motherboardet selv finder ud af at skrue op for omdrejningerne når cpu'en bliver for varm... Jeg håber i hvert fald. =)
Avatar billede flodden Nybegynder
25. maj 2004 - 18:38 #11
Hej igen
Hvis i vil have de point så lad mig få noget med svar på så deler jeg pointene imellem dem der vil have dem.
Noget andet er, jeg mente netop en af de ny ting ved Barton modellen var at den ikke blev så varm som tidligere AMD modeller, men det er måske noget jeg har misforstået. Det er ihvrtefald en en god processor og så til den pris, jeg er bare ked af mit motherboard ikke giver mig mulighed for overclocking, for jeg har hørt at netop denne model skulle være god til at clocke.
                                              flodden
Avatar billede espersen Novice
25. maj 2004 - 18:58 #12
springer også over ....

ja, den er dejlig at OC - den er jo ikke låst fra fabrik - så bare bundkortet kan indstilles så er der næsten frit løb ;o)
Avatar billede kbu Nybegynder
25. maj 2004 - 19:08 #13
espersen --> jeg købte en Barton 2500+ for lidt over en måned siden - her var multiplier låst !!
Har hørt at de seneste produktioner er låst.
Avatar billede kbu Nybegynder
25. maj 2004 - 19:12 #14
Ja, den er dejlig at OC. Kører selv med FSB 200 MHz på et ASUS A7N8X-E De Luxe bundkort.
Den har kørt stabilt i en måned nu.
Avatar billede espersen Novice
25. maj 2004 - 19:32 #15
kbu; og det var ikke MoBo der manglede denne indstilling ? - Mit eget Epox 8rga+ "låser det op" mens der med andre Epox-kort skal "modes" lidt.
Avatar billede kbu Nybegynder
25. maj 2004 - 19:46 #16
espersen --> nej, bundkortet har variable multipliersettings, men ligegyldigt hvad jeg vælger, kører cpu'en med standard 11 ;-(
Avatar billede kbu Nybegynder
25. maj 2004 - 19:59 #17
og så fandt jeg lige en artikel der beskriver hvordan man kan låse op.
http://www.ocworkbench.com/2004/guides/unlockbartonwk43/unlockbartonwk43-1.htm
men så er det noget med at være forsigtig ;-)
Avatar billede espersen Novice
25. maj 2004 - 20:02 #18
ja - føj ; man skal da lige overveje om man skal kaste sig ud i det - inden man går i krig....