Avatar billede birger6000 Nybegynder
24. maj 2004 - 21:06 Der er 12 kommentarer

boot win xp cd

Jeg skal til at formatere nu, men den gider ikke boote min XP-cd.. Jeg sætter cd-en i og genstarter men det virker ikke.. Hvad skal jeg gøre for at formatere ?
Avatar billede flintstone Novice
24. maj 2004 - 21:12 #1
Du skal sørge for, at dit CD drev et primært bootdrev.
Det retter du i din BIOS.
Så skulle du gerne kunne boote på CD'en.
Avatar billede flintstone Novice
24. maj 2004 - 21:13 #2
Hvis ikke det virker, så må du hente boot disketter hos Microsoft.
Avatar billede birger6000 Nybegynder
24. maj 2004 - 21:13 #3
Kan du forklare lidt mere præcist hvor i BIOS det er ?
Avatar billede flintstone Novice
24. maj 2004 - 21:17 #5
Det er der hvor du vælger hvilken type drev du vil boote på.
Også kaldet bootsekvensen.
Der er forskelligt fra PC til PC hvordan BIOS ser ud.
Avatar billede flintstone Novice
24. maj 2004 - 21:18 #6
Men typisk der, hvor der står C: A: CDdrev  o.s.v
Avatar billede flintstone Novice
24. maj 2004 - 21:19 #7
Og så muligheden for at bytte om på de forskellige.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 22:26 #8
ja, det er lidt forskelligt fra bios tiil bios.

Men tit er det i - advanced bios settings- first boot device-second.. osv.
brug pageup-down til at ændre det, og tryk esc for at komme til start siden. deefter F10, for at -save and exit- tryk y  enter, for at gemme.

stil cd-rom til 1. boot device, og hdén til 2. og floppy som 3.
de fleste bios, har en boot menu.

Men hvorfor vil du formatere, hvis du vil sælge hdén, vil jeg andbefale man bruger killdisk. Hvis du installere påny, fordi du vil starte forfra kan du vælge at skifte til feks. ntfs (hurtig), når du installere, så formatere den også.

ellers brug startdisketter, også skal du sætte floppy, foran hd i bios, eller bruge bootmenuen.
start op på disketten, og skriv format c:

håber det hjælper lidt.O)
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2004 - 10:13 #9
Avatar billede cbedb Mester
25. maj 2004 - 19:31 #10
Den enkleste måde at boote på cd er at trykke F8 under opstart og vælge cd drevet
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 21:26 #11
skal du ha´mere hjælp..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:06 #12
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..