Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Accesspoint :D-link DWL-7000AP

Haves en laptop med XP Pro og fast ip som ikke kan ændres, pga vpn forbindelse til arbejde.
Pc med ME som styresystem også med fast ip, som igen passer til laptoppen.
Trådløs accesspoint: D-link DWL-7000AP som også er sat op med fast ip, pga vpn som er konfigureret via offentlig ip som peger på min ip til laptoppen.
Mit problem er at efter jeg har renoveret mit kontor, hvor jeg ændrede mit netværk fra kabeltrukket til trådløst, ikke kan få de to pcer til at se hinanden. Begge kører via accesspointet på internettet uden problemer,der er ikke ændret på nogle adresser fra der jeg kørte med hub, kontra nu. Så jeg tror jeg ikke har forstået ac-pointet rigtigt, og er nu kørt helt fast
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. maj 2004 - 20:17 #1
det kan være du kan finde noget her: http://eksperten.dk/spm/501829

;-)

Det er istrid med reglerne at: oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk. http://eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 20:23 #2
Det var nu ikke for at bryde nogle regler, men mer fordi jeg ikke mente jeg havde spurgt præsist nok
Avatar billede kenp Novice
24. maj 2004 - 20:32 #3
vhis din vpn klient er aktiv så er det den som blokere for det!
Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 20:37 #4
Den er ikke aktiv
Avatar billede kenp Novice
24. maj 2004 - 20:41 #5
har de ip-adresser mv. inden for samme subnet? hvis enj så indstallere IPX protokollen på dem begge! men det kan også være fordi at IEEE801.xx godkendelse er aktiveret på dine trådløse netkort.
Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 20:55 #6
Hvor finder man så lige IEEE801.xx godkendelsen på et ME system ?. De har ip inden for samme subnet. Godkendelsen var slået til på min Laptop. Nu er den slået fra og det har ikke påvirket min vpn.
Avatar billede ville Nybegynder
06. august 2005 - 14:15 #7
Sådan
Avatar billede ville Nybegynder
08. august 2006 - 06:54 #8
Lukket
Avatar billede kenp Novice
08. august 2006 - 08:17 #9
Du mangler stadigvæk at marker dit navn og trykke accepter.