Avatar billede jsvmahe Nybegynder
24. maj 2004 - 15:51 Der er 7 kommentarer

Word laver dobbelt linieskift ved tryk på enter

Hej
Jeg har et problem med en offixe XP, som ved tryk på enter i word laver dobbelt linieskift, skriver man bare løs, laver den enkelt linieskift, og ved shift+enter, altså tvungen linieskift, tager den også kun en enkelt, men altså enter laver dobbelt, indstillinger i linie og sideskift står til auto, jeg har prøvet at ændre dem både til enkelt linie, eller flere linier og valgt 1, intet held den tager fortsat dobbelt linieskift. What to do ?`????
Avatar billede jkrons Professor
24. maj 2004 - 16:34 #1
Når du siger dobbelt linieskift, betyder det så at den indsætter to afsnitstegn, eller betyder det bare at afstanden for det ene afsnitstegn bliver større?

Hvis det sidste er tilfældet skal du måske se på Afstand før og og afstand efter i Afsnitsformat.
Avatar billede jkrons Professor
24. maj 2004 - 16:35 #2
Begge skal stå til 0.
Avatar billede jsvmahe Nybegynder
25. maj 2004 - 09:22 #3
Begge står til 0. Der indsættes 2 afsnitstegn
Avatar billede jkrons Professor
25. maj 2004 - 18:02 #4
Gælder det kun i Word? Jeg kender ikke umiddelbart en indstilling, som gør det du siger.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. maj 2004 - 20:54 #5
prøv at kigge på formateringen af dine typografier... det er helt sikkert dér den ligger begravet....
Avatar billede jkrons Professor
25. maj 2004 - 23:57 #6
ferdinand.k-> Ren nysgerrighed: Hvordan kan man formatere to linieskift? jsvmahe skriver jo, at der faktisk bliver indsat to afsnitstegn i dokumentet, hver gang der trykkes på linieskift.
Avatar billede labandit Nybegynder
09. juni 2004 - 20:36 #7
I nødstilfælde kan man trykke [Shift] + [Enter]...