Avatar billede tinab Nybegynder
15. februar 2001 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Could not access the local server

Jeg har et problem når jeg skal logge brugere på mine win200 professionel arb. stationer. De logger op mod en 2000 server.

Hvis ikke brugerne er medlemn af domain admins gruppen får de fejlen
\"Could not access the local server\"
Brugerne bliver logget på og får deres hjemmedrev og logon scripts bliver også afviklet.

Håber en har prøvet det samme.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. februar 2001 - 14:21 #1
Jeg har haft nøjagtig samme \"problem\" med min administrator-bruger...

Problemet var ganske enkelt, at der Administrator af én eller anden grund var blevet oprettet i User Rights Assignment policy\'en \"Deny Logon locally\". - kunne en gruppe dine brugere ligger i, være oprettet her?

Alternativt ligger der også en \"Log on Locally\" policy - denne skal brugerne (gruppen) være medlem af.

NanoQ

Er det ikke tilfældet
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. februar 2001 - 14:21 #2
(se fort fra sidste linie) ;)
Avatar billede tinab Nybegynder
01. marts 2001 - 11:05 #3
Hej Nanoq !

Jeg er nu nåe hen til serveren igen (er ny på 2000). Kan du fortælle nærmere hvor jeg finder Users rigths assignment. Kan huske at have set feltet \"log on localy\" men ikke hvor.

Mvh. tinab
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. marts 2001 - 11:13 #4
Jeg er desværre sengeliggende idag, så jeg sidder ikke foran en Win2000 server. Håber du kan vente til i morgen, så skal jeg give et svar (kan ikke huske vejen udenad) :-)

NanoQ
Avatar billede tinab Nybegynder
01. marts 2001 - 11:36 #5
Hej Nanoq !

God bedring - jeg venter til i morgen.

Mvh. Tinab