Avatar billede cden Nybegynder
24. maj 2004 - 15:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Læse indhold af billedefil ?

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til lidt php-kode.
Sagen er den at jeg skal lave noget administration, hvor der skal være mulighed for at uploade billeder direkte igennem browseren via php. Det går fint, da der hos TDC er en enkelt folder med skrive-rettighed. Problemet er bare at der i denne folder ikke er læse-rettighed, så jeg kan ikke skrive src'en til billede-filen, og derefter få den vist på siden. Jeg kan godt include en php-fil, og få den afviklet på normal vis.
Jeg har talt med TDC, der siger at jeg bare skal læse indholdet af filen i stedet for at læse selve filen.
Det er her jeg får lidt problemer, da jeg ikke lige kan håndtere dette uden hjælp.
De sagde også at jeg kunne lave et script der kunne kopiere filen over i en anden folder med læse-retighed, men heller ikke her er jeg på hjemmebane.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. maj 2004 - 15:16 #1
du skal benytte http://dk.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php efter du har uploadet filen til at flytte den til din egen mappe
Avatar billede cden Nybegynder
26. maj 2004 - 20:44 #2
Lukker....prøver andet sted, ØV
Avatar billede cden Nybegynder
26. maj 2004 - 20:47 #3
Undskyld riversen !

Jeg har prøvet, men jeg kan stadig kun skrive til den folder som jeg ikke kan læse fra. Hver gang jeg prøver et andet, fejler den.