Avatar billede phpsessid Nybegynder
24. maj 2004 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Løbelys med over 20 LEDs

Jeg leder efter et løbelys med over 20 LEDS, hvor hvert LED lyser individuelt... (så mange LEDS som muligt)

Ved ikke hvor man skal lede, men det skal være med diagram og komponentliste

og hvad kaldes et løbelys på engelsk?
Avatar billede futterama Nybegynder
28. maj 2004 - 11:21 #2
Du kan også programmere en PIC processor. Find en model med 28ben, den burde have nok outputs til dit formål.
Avatar billede phpsessid Nybegynder
28. maj 2004 - 21:00 #3
Kunne du evt. nævne en specifik komponent, så jeg kan finde et datasheet..?
Avatar billede car0e Nybegynder
30. maj 2004 - 11:28 #4
En PIC processor til det projekt, ville da være overkill..

Køb nogle CD4017, som er en counter.. Og sæt dem så i serie, og en diode på hver udgang.. Så kan du lave så mange som du overhovedet vil..

Det må siges at være den bedste og billigste løsning ;)
Avatar billede futterama Nybegynder
02. juni 2004 - 08:46 #5
PIC er måske overkill til almindeligt løbelys, men med den kan man få dem til at løbe og blinke som man vil. Det var jo et forslag, og jeg ved jo ikke hvor meget der er brug for ;-)