Avatar billede pck Nybegynder
24. maj 2004 - 14:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med rettigheder og adgangstilladelser

Jeg kører med 2 win2003 servere sat op med Active Directory, på den ene er der ydermere installeret Exchangeserver 2003.

Når jeg oprette nye mapper kan jeg ikke få lov til at gemme dokumenter i dem ( siger at mappen er skrivebeskyttet eller at der ikke er plads) eller oprette nye mapper i dem (siger der er problemer med adgangstilladelserne).

Jeg har dog nogle mapper sat op fra tidligere og de fungerer fint. Selvom jeg forsøger at sætte den nye mappe op med samme rettigheder kan jeg ikke gemme eller oprette mapper.
Avatar billede upsmann Nybegynder
24. maj 2004 - 14:29 #1
Du skal på den enkelte mappe H-klikke og vælge egenskaber, vælg fanblad "sharing" klik på "pemissoins" - på brugeren "Everyone" skal du lige sætte flueben i "Full Control" for at du får fuld rettigheder.

Ligeledes skal du huske at sætte users retighedder i fanebladet "security"

Så skulle det gerne fungere :)
Avatar billede pck Nybegynder
24. maj 2004 - 14:51 #2
Ja du havde ret jeg har vist fokuseret lidt for meget på security fanen og regnet med at full control var full control på sharing fanen

Tak for hjælpen