Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Se hinanden på tværs af accespoint.

Mit problem er: Jeg har et lokal netværk hjemme, en pc, en laptop, et accespoint. Laptoppen har en fast ip som jeg ikke kan ændre, pga arbejde/vpn forbindelse, så resten af netværket er skruet sammen om dette punkt. Begge maskiner kan komme på internettet via accespointet men jeg kan ikke få dem til at se hinanden, det er det jeg mangler, Mit Accespoint er et D-link DWL-7000AP og er også sat op med fast ip for at vpn forbindelse ville virke. Håber på lidt oplysning idet jeg er kørt helt fast her.
Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 13:51 #1
Laptop kører XP Pro. Pc kører Me.
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. maj 2004 - 14:04 #2
2 ting:
Check om der er firewall's der blokerer for adgang ind og ud af netværket!
Forsøg at oprette et Infrastruktur-netværk (i modsætning til Ad-Hoc netværk). Dette skulle gerne give dig muligheden for at de to computere kan se hinanden...;-)
Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 14:07 #3
Der er ingen firewall og kortene er ikke sat op ad hoc netværk
Avatar billede ferdinand.k Mester
24. maj 2004 - 14:10 #4
hvad med den firewall der er preinstalleret på winxp?!
Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 14:21 #5
det var den firewall jeg hentede til, jeg ved at der er sat en op af internetudbyderen, men den skulle ikke påvirke mig, jeg kan heller ikke ændre på denne, desuden virkede det da jeg kørte med hub, men efter jeg renoverede mit kontor og satte accespointet til har det været galt, så alt andet lige så må det være et eller andet som jeg ikke har forstået omkring det accespoint
Avatar billede ville Nybegynder
24. maj 2004 - 19:22 #6
Lukker spørgsmålet og prøver igen