Avatar billede wuhtzu Nybegynder
24. maj 2004 - 13:09 Der er 11 kommentarer

Ny computer | holder mine valg?

Hey...

Jeg er igang med at sammensætte min nye pc, den skal ikke være helt sindsyg, men alligevel okay. Jeg har forstillet mig at sætte følgende komponenter sammen:

Athlon XP 3000+ (OEM/bakke)  (1050kr)
ASUS A7N8X-E Deluxe  (799 kr)
Seagate Barracuda 7200.7 Plus (695kr)
Samsung 1 stk. 512 MB CP2700 333mHz  (874kr)
Club-3D GeForce FX 5900XT  (1395kr)
Chieftec Scorpio TX-10SL-D med 360W PSU  (829kr)

Kan det gå an eller er der nogen markante ændringer i vil fortage? Jeg er åben for forslag... især på ram- og grafikkort-området :)

MVH Wuhtzu
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 13:15 #1
Hej
Hvad skal du primært bruge computeren til?
Avatar billede svart Nybegynder
24. maj 2004 - 13:45 #2
Min mening at uanset hvad du skal bruge den til er det en ok allround computer.
Havde nok skiftet g-kortet ud med dette ABIT - R9600XT-VIO - Pc til 1499, men så får du også 256 mb på kortet
Avatar billede espersen Novice
24. maj 2004 - 13:55 #3
Mener at MoBo er Nforce2 med mulighed for dualchannel ram ; derfor bedre med 2*256 mb ram (og tag dem da med PC3200 - koster ca. det samme)

Tag en HDD med 8 mb buffer istedet (kan ikke helt se om det er tilfældet)

VGA tror jeg er fin - ram på VGA betyder ikke så meget som at vælge det rigtige chipsæt

CPU ; tag en Bulk og sæt en ordenlig køler på istedet !!!  Vigtigt - box-køleren er ikke god nok.
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
24. maj 2004 - 14:31 #4
Det er en hdd med 8 mb buffer, andet er så langsomt... Men det vil sige at 2x256 ram vil være bedre?
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2004 - 15:07 #5
ja. gå ind på bundkortets hjemmeside og se hvordan de skal side. Husk det skal være 2 identiske ramblokke
og så skal du da op at have pc3200 ram, for at udnytte bundkortet
http://uk.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-e-d/overview.htm
se under specifikation
Avatar billede espersen Novice
24. maj 2004 - 15:50 #6
Ram    Dane-Elec 2 stk. 256 MB    799    http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44159

jeg er ved at samle en PC til en ven (se evt. http://eksperten.dk/spm/500534)
- som skal være rimelig kraftig, billig - dog uden vildt VGA

lidt tyndt med feedback - men det ender nok med det Abit-Mobo
Avatar billede toey Nybegynder
25. maj 2004 - 14:06 #7
Ram og VGA er jeg enig med de andre i!

Bundkort = Her syndes jeg du skal vælge et andet! Det er såmen udemærket, og jeg har også selv et i min spand. Men det onboard lydkort som ASUS har smidt på, har vist været en fejl. Det skratter og skifter fra højre til venstre kanal konstant. Der findes ingen driver opdateringer til dette! Og hvis man kigger i diverse forums og test på nette kan man se at jeg har ret!

Så med mindre du lige har et extra lydkort liggende, så syndes jeg du bør vælge et andet.
Der findes mange bundkort som har de nøjagtigt samme features og til samme pris. Men hvor lyden er i orden :D Prøv evt at søge efter SOLTEK, Gigabyte el. ABIT.
Avatar billede espersen Novice
25. maj 2004 - 14:28 #8
dualchannel ram giver en extra performance på 5-20 % ifht. een blok med 512 mb ram
Avatar billede svart Nybegynder
01. juni 2004 - 14:19 #9
Har du købt eller hva??
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 21:45 #10
Hvordan går det så, har du brug for mere hjælp, så kom med lidt respons
Ellers må du gerne lukke tråde her
Avatar billede toey Nybegynder
03. august 2004 - 12:16 #11
Det vil nok være en god ide at lukke efter dig hvis du har forhåbninger om at få hjælp igen.