Avatar billede bodymike Nybegynder
15. februar 2001 - 13:18 Der er 8 kommentarer

Brænde problem m/plextor

Jeg har en plextor 8/4/32, som sidder som sec/master og min hd pri/master og cd-rom pri/slave. jeg har kunne brænde on the fly med 8x, men nu kan jeg ikke mere. har taget en anden hd og lagt ny me og easy cre. 4.03 på, det virker heller ikke.Har prøvet med ny cd-rom.Det ser også ud som at den swapper hele tiden.Har prøvet brænderen i en anden mask. alt OK.
Er der nogen kloge hoveder????
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. februar 2001 - 13:47 #1
Hejsa......
For det første......sæt din brænder alene på en IDE-controller.Sæt dit cd-romdrev over sammen med din HDD !!! Når du brænder \"on the fly\", så sørg for IKKE at gemme det image der kører ned gennem din HDD, for det tager unødigt meget plads.....:-)
Derudover mener jeg, at den bedste version af Easy CDCreator til at brænde \"on the fly\", er ver.4.35.......de nye versioner kan godt have lidt problemer med at gøre det....:-)
Good luck
Avatar billede makse Nybegynder
15. februar 2001 - 13:52 #2
Måskel skulle du anvende et andet brænderprogam. F.eks. Nero www.ahead.de eller WinonCD. De virker begge med din brænder.
Avatar billede bodymike Nybegynder
15. februar 2001 - 14:10 #3
mr. athlon: som du kan se har jeg brænderen alene på IDEén, eller har jeg ikke skrevet det rigtig??
Det der virker mærkelig er at jeg har brændt uden problemmr med easy cre. Hvad mener du med ikke at gemme image(hvor slåes det til/fra)
PÅ forhånd TAK.
Avatar billede mufle Nybegynder
15. februar 2001 - 16:30 #4
Har du DMA slået til på hdd og cd-rom? Det kan måske frigive lidt resourcer.....

Mufle...
Avatar billede bodymike Nybegynder
15. februar 2001 - 22:11 #5
Jeg har ikke slået DMA til og har aldrig haft det.
Men har prøvet og det gik helt i lås.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. februar 2001 - 01:23 #6
Sorry, det er mig der ikke har læst det korrekt.....:-)
Det med at gemme..hver gang du har brændt, og vil lukke ned, så spørger programmet om du vil gemme ISO-etellerandet.......sig nej til det !!!!
En anden ting kan også være hvis du sidder og laver andre ting mens du brænder??? Lad være med det, for det kan nemt forstyrre brændingen.....hvor længe har maskinen evt. kørt når du begynder at brænde ??? hvis du har lavet en masse før du brænder, så genstart lige, for at tømme cache\'en !!!!!
Problemet med EasyCD, er at ofte kan den brænde On-the-fly 4, måske 56, måske 739 gange, og pludselig vil den bare ikke mere, derfor anbefalede jeg dig at hente en ældre version, for den virker.....eller som \"makse\" gangske rigtigt siger......hent Nero, for det VIRKER bare, og så evt. hent CloneCD, som du kan bruge udelukkende til direkte brændinger....og det virker også.....og ALTID......:-)
Avatar billede caep Nybegynder
10. marts 2001 - 21:17 #7
Prøv først at teste overførselshastigheden på dine HD-disk(e), cd-rom drev for at finde ud af om det er her koen ligger begravet. Det kan easy CD-Creator selv klare. For at sikre en optimal brænding er det vigtigt at du har rigeligt med ressoucer til rådighed. Win ME kræver lidt mere af maskinen end Win 98se, så dette kan gost være en del af forklaringen. Hvis dine disks er hurtige nok er tiden kommet til at at flytte dit CD-rom drev til SEC slave, da du til alle tider vil være glad hvis din HD er glad. Prøv herefter igen at teste systemet. Det skulle give en mere stabil overførsel fra HD. Bare rolig der er masser af kapacitet til at Sec controller både kan klare din CD-brænder og CD-rom drev. Det ville desuden være bedre om du kunne bruge DMA da det aflaster processoren.

Hvis det stadig ikke kører optimalt skal du til at skære dybt i såret. Start med at lukke de åbne programmer pånær brænder programmet selvfølgelig. Jo mere fri ram du har des sjældnere skal du læse på HD. Det kan også hjælpe at defragmentere dit drev da det igen optimerer overførslen.

Hu ha det var en længere smøre.
Avatar billede bodymike Nybegynder
18. marts 2001 - 16:03 #8
Tak for alle henvendelser, jeg har nu løst mit problem, brænderen var defekt (5dage over garanti)
Men jeg fik en ny plextor *16 mod betaling af forskellen på 600 kr.