Avatar billede jnie Nybegynder
24. maj 2004 - 00:19 Der er 1 løsning

Akai dv px7000 e problem med ' ringenes herre' dvd

Jeg købte ovenstående Akai DVD model PX7000E for at kunne afspille divx film, det gør den rigtig godt, med sub-titles endda, bortset fra at æøå ikke understøttes.
Til min skræk opdagede jeg at 'Lord of the rings' DVD'en ikke kunne afspilles (sort skærm ingen fejlmedd.) jeg har læst i nogle forums at der til tider er problmer med enkelte DVD afspillere og nogle bestemte film, bla. Ringenes herre.
Efter lang tids ærgrelse, og forgæves forsøg, kom løsningen tilfældigt til mig og minsandten, det lykkedes, den spiller sgu' ;P
Gør således :
Når dvd'en er sat i maskinen og skærmen er sort, tryk : stop-stop-play og den springer over den warning skærm man normalt ville se, og begynder at afspille, så kan man også vælge menu osv. Kanon!!!

Jeg ville blot dele dette med jer, nu til mit spørgsmål, er der nogen der ved hvordan man får æøå til at virke, det kræver nok en bios upgrade, men måske kan man skifte nogle karakterer ud i den .srt fil som ligner æ og ø, man kan til dels bruge á som et å, men de andre kender jeg ikke.

*J*
Avatar billede jnie Nybegynder
20. august 2010 - 11:56 #1
Forældet.