Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 23:50 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Altec Lansing 5100 VS Creative Inspire T5400?

Creative Inspire T5400
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=64378

Altec Lansing 5100
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10828

Hvilket syns i jeg skal købe af DISSE 2? Hvad vil i anbefale? Jeg vil gerne have hvis i ikke bare skriver "køb Creatives" Men skriv hvorfor i mener det, evt postitive / negative oplevelser med de 2.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Vh Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 10:53 #1
Prisen taler næsten for sig selv.
Der er ingen tvivl om at Altec laver nogle rigtig gode kvalitetsprodukter.
Har selv et sæt Altec højtaler med subwoofer (dog ikke dem du linker til). Det er det bedste sæt jeg nogensinde har haft.

Jeg skal ikke kunne sige noget konkret om de 2 produkter du linker til, men jeg ville absolut vælge Altec, da du er sikker på at få noget kræs.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 14:42 #2
Okay. Andre der evt har nogle erfaringer?
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
24. maj 2004 - 14:47 #3
se hvilke frekvenser som de spænder over. størrer frekvensområde er bedere lyd.
men Altec Lansing er kendte for deres gode lyd produkter, så den er nok værd at se på. den går ned til 32 hz hvor Creative ligger på 40.
så ud fra specifikationerne er Altec Lansing det bedste system.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
24. maj 2004 - 14:47 #4
hovsa :) svar her :)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 14:52 #5
Ja, det har du ret i. Den detalje har jeg også bidt mærke i. Men designmæssigt ville jeg klart foretrække creatives, da Altecs subwoofer ikke er ret pæn. Og hvis der ikke er særlig meget forskel mellem de 2 anlæg, så ville jeg købe creatives.

Men ved ikke hvor meget de 8 hz betyder.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
24. maj 2004 - 14:54 #6
8 hz. er en del når man kommer ned i de dybe toner.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 14:59 #7
Okay, men hvad er dybe toner? Hvilken slags musik er det? Kan man sagtens høre de 8hz' forskel?
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
24. maj 2004 - 23:04 #8
mest til techno, hip-hop..
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 23:42 #9
Okay, hører hovedsagdeligt rock / rock-pop og lign. Aldrig techno, hip-hop. Burde jeg så kunne høre forskel? Er dælme træt af det Altec system har sådan en mega grim subwoofer. Den er direkte klam. Der er også derfor jeg er så skeptisk med det Altec system..
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
24. maj 2004 - 23:57 #10
jeg ville vælge altec, uanset sub woofer designet, den skal vel alligevel stå under dit bord eller lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 23:59 #11
Nej den skal faktisk stå midt ude i det hele, ved siden af mit tv....
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. maj 2004 - 00:09 #12
Et bredere frekvensområde behøver absolut ikke være lig med bedre lyd. Der er forskel i kvaliteten i div. komponenter fra div. leverandører. Men det er rigtigt, at et bredere frekvensområde giver en mere nuanceret lyd.

Der er jo mange ting, der spiller ind på lyden og lydbilledet, som f.eks. driftseffekten. Har du en højttaler, som kun kræver 0.25 watt, er den bestemt velegnet til diskoteksbrug, hvor f.eks. KEF's transmissionsline-højttalere med en driftseffekt på 40 watt er utrolig velegnet til studiebrug.

Grimt udseende eller ej: Det er lyden, der betyder mest for mig. Jeg er lidt ligeglad med, om en subwoofer er grim eller pæn. Det er kvaliteten af lyden, der betyder mest for mig. Desuden SKAL en subwoofer ikke nødvendigvis stå ved siden af fjernsynet, den kan også ligge under sofaen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. maj 2004 - 00:12 #13
PS: Uanset hvad de tekniske specifikationer siger, så bør man altid høre højttalerne nede i butikken.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 00:17 #14
Ja men hvor dælen kan man høre dem hende? Disse 2 modeller er jo nogen jeg har set over nettet.....
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. maj 2004 - 00:20 #15
Der er jo forhandlere neden under. Hvis ikke du har sat dig fast på de højttalere, kan du jo også opsøge en forhandler og bede om at få lov til at høre dem. Det ville jeg afgjort gøre.
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. maj 2004 - 00:24 #16
= Hvis ikke du har sat dig fast på de højttalere, kan du jo også opsøge en forhandler og bede om at få lov til at høre de højttalere, som forhandleren nu ligger inde med. Det ville jeg afgjort gøre.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 09:28 #17
nu kæder jeg mine kommentarer sammen med gode erfaringer med altec :) men hvis den sub fra creative er bygget i træ, så ville jeg da nok fortrække den , hvis den skal stå fremme. kan være der er nogle reviews af de sæt der rundt omkring på nettet, mener amazon.com sælger de fleste ting og der er reviews med til næsten alt. nu ved jeg ikke hvor du bor men i roskilde "MM-Vision" har de vist slået de surround sæt til. ellers giv dem et kald  og hør.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 12:00 #18
Jeg bor i Nordjylland (Hjørring) Jeg har læst en masse reviews rundt omkring på nettet om de 2 sæt. Der findes klart fflest tæst af det Altec sæt (Måske fordi det er nyere?) Men de får begge gode anmeldelser. Typisk 9/10 eller 10/10 i de forskellige ting, som lydkvalitet osv.
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 13:00 #19
ja, selve design er af nyere dato. kan da tydeligt ses, er der noget prisforskel?
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. maj 2004 - 13:01 #20
Så ville jeg finde den nærmeste forhandler og bede om at høre dem. Det lyder som om det er tæt på dødt løb :o)

Vore sanser varierer jo fra person til person. Det kan være svært at gennemskue hvilket sæt man vil synes bedst om ud fra skreven tekst. Måske du straks kan afgøre, om du vil foretrække det ene fremfor det andet, hvis du hører dem?

Jeg har desværre ikke erfaringer med netop disse sæt, men jeg vil altid høre inden jeg køber. De bedste anmeldere er nu ens egne ører :o)
Avatar billede jeanpoul Nybegynder
25. maj 2004 - 13:02 #21
ok jeg ville nok vælge Creative pga prisen næsten er ½ i forhold til altec..
omg hvorfor så jeg ikke det.