Avatar billede nillerj Nybegynder
23. maj 2004 - 19:43 Der er 13 kommentarer

Gif animation

Jeg har brug for hjælp til noget gif-animation. Hvordan kan jeg få lavet en animation der illustrerer et hjul der kører?
Avatar billede sirub Nybegynder
23. maj 2004 - 20:25 #1
Den nemmeste måde er nok at bruge flash, hvis du har det,
så laver du bare en simpel tween animation, er beskrevet i Lessons.
Hvis du ikke har Flash, har jeg ikke lige nogen forslag, andet end at sende mig hjulet, og så laver jeg lige animationen...
Avatar billede miss-g Seniormester
23. maj 2004 - 23:29 #2
Du kan også lave det i Image Ready som følger med photoshop.

Nu ved jeg ikke lige hvordan det skal køre - stå stille på skærmen og i bevægelse, eller køre hen ad skærmen?
Avatar billede nillerj Nybegynder
24. maj 2004 - 00:26 #3
Hjulet skal stå stille på skærmen og kører.
Jeg aner stort set intet om animation, så hvis du >> sirup gider lave det ville det være super :-)
Avatar billede sirub Nybegynder
24. maj 2004 - 01:53 #4
hmm  det hakker lidt, ved ik lige hvorfor... men brug det hvis du vil...
http://frip.dk/sirub/Eksperten/hjul3.gif
Avatar billede nillerj Nybegynder
24. maj 2004 - 08:30 #5
orrh, jeg glemte vist at sige, at det er et "hjul" på en enarmet tyveknægt, der skal køre eller rulle.
Jeg har nogen små billeder der måske skal bruges til at sætte sammen?
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
04. juni 2004 - 14:29 #6
Download paintshoppro, der er jasc animationshop med. Det er en god gif-animator!
Avatar billede nillerj Nybegynder
04. juni 2004 - 14:46 #7
Jeg har paintshop pro og andre programmer, men det hjælper ligesom ikke, når jeg ikke kan bruge dem, det er jo derfor jeg spørger om hjælp her
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
04. juni 2004 - 14:52 #8
Værsgo'

http://www.pinoy7.com/anim/whittle/quickie2.htm

Sådan skal du gøre ;-)
Avatar billede nillerj Nybegynder
04. juni 2004 - 16:26 #9
Hm, synes ikke helt, at jeg kan få det hen, hvis jeg sender de billeder, der skal være på hjulet, kan du så lave animationen?
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
04. juni 2004 - 17:26 #10
Det ville da være en bjørnetjeneste...
Avatar billede nillerj Nybegynder
04. juni 2004 - 17:56 #11
Tja... har du lyst?
Nu skal animationen ikke være ligesom det foreslag du henviste til, men faktisk nærmere hvor hjulet kører fra toppen til bunden, som man ser på de gamle enarmede maskiner
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
04. juni 2004 - 18:26 #12
Nååh et hjul på den måde!

Tjahh, kan du smide et link her inde til billederne du vil bruge?

Og så lige en kort bemærkning; 30 point for at lave en animation, hmf.. Skal vi ikke lidt højere op så ;-)
Avatar billede nillerj Nybegynder
04. juni 2004 - 18:33 #13
Jo, du kan godt få 30 ekstra, hvis det er okay?
Jeg skal lige ha fundet de helt nøjagtige størelser til animationen....
Så smider jeg et link