Avatar billede rehsoe Nybegynder
23. maj 2004 - 19:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af DI-604

Jeg har lige investeret i en D-link DI 604 router, og aner ikke noget om opsætning af router/firewall.

Er der nogen der kan svare mig på om firewallen er aktiveret fra start eller jeg skal ind og gøre det??

Hvor vigtigt er det at havde firewallen oppe, når ISP ikke har nogen sikkerhed??

Kan andre se mine delte drev hvis firewallen ikke er startet??

mvh
lars
Avatar billede flindten Nybegynder
23. maj 2004 - 20:29 #1
Er der nogen der kan svare mig på om firewallen er aktiveret fra start eller jeg skal ind og gøre det??

Den er aktiveret du kan dog altis sætte (kun en) til ikke at være beskyttet det hedder DMZ.  hvis du ellers skal åbne nogle porte åbner du dem via Virtual server

Hvor vigtigt er det at havde firewallen oppe, når ISP ikke har nogen sikkerhed??

VIGTIGT,  jeg har både hardware firewall som dig(dlink 704p), og nortons softfirewall
en gang jeg testede udenom Routeren fik Nortons firewall travlt så jo med alle
de virusser der er nu for tiden bliver vi alle scannet hele tiden.

Kan andre se mine delte drev hvis firewallen ikke er startet??

Kommer an på om din ISP har en firewall, men reglen er at alle i samme arbejdsgruppe kan se hinanden og hinandens "delte filer" hvis du ikke har delt kun til enkelte
Avatar billede rehsoe Nybegynder
23. maj 2004 - 20:49 #2
dvs at når jeg nu ikke har ændret noget på fabriksinstillingerne på routeren andet end LAN og WAN, er mit LAN beskyttet og jeg kan dele drev unden probemer ??
Avatar billede flindten Nybegynder
23. maj 2004 - 20:50 #3
Ja inden for dit eget netværk
Avatar billede rehsoe Nybegynder
23. maj 2004 - 21:01 #4
hmmm jeg kan ikke få lov til accepter dit svar