Avatar billede flodden Nybegynder
23. maj 2004 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overclocking af Barton processor .

Hej
Jeg har lige samlet en pc med et Asus A7V8X-MX SE bundkort og en 2500+ AMD Barton Cpu, desuden er der 256 DDR Ram 3200 med køleprofil på . Efter jeg har fået den igang kører den fint med en hastighed på 1,83 GHZ hvilket vel er fint nok, men jeg vil gerne prøve at clocke cpu'en , problemet er at på bundkortet er der nogle faste indstillinger til cpu'en man kan stille den 100 MHZ eller 133,33 MHZ eller 166,67 MHZ og nu står den på 166,67 MHZ . Jeg har aldrig prøvet at clocke en computer før men jeg var af den overbevisning at man kunne stille på cpu hastigheden inde i biosen men jeg kan ikke stille på cpuen i biosen, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Er der nogle som kan hjælpe mig ville det være helt fint. På forhånd tak
                            flodden
Avatar billede kbu Nybegynder
23. maj 2004 - 16:54 #1
det ser ud til at du ikke kan komme højere med FSB-indstillingerne med det bundkort end de 166,67 = 333 MHz = CPU 1833 MHz.
Multipliern er antagelig lås på 11 således at du heller ikke her har mulighed for overclocking
too bad :-(
Avatar billede halifax Nybegynder
23. maj 2004 - 17:29 #2
Barton 2500+ er designet til en FSB på 333 = hostbus 166,67MHz. Fidusen er så at få den til at køre på en 400MHz FSB.

Da du ikke har den option på dit Asus bundkort, kan du ikke komme højere. Men det sulle være muligt med et andet bundkort (med FSB 400) såfremt du har lyst at investere i det.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. maj 2004 - 17:34 #3
"...af den overbevisning at man kunne stille på cpu hastigheden inde i biosen..." - Dit bundkort har åbenhart faste indstillinger via jumpers eller dipswitches. I mere moderne bundkort (jumperless) gøres disse indstillinger i BIOS, så du har ikke hørt helt forkert. Det gælder blot ikke for alle modeller af bundkort.
Avatar billede gol Nybegynder
23. maj 2004 - 21:02 #4
Jeg har haft det bundkort engang, og jeg kunne nå 182 - 184 på fsb., men så vil chipsettet heller ikke mere.
Avatar billede flodden Nybegynder
25. maj 2004 - 18:42 #5
Til qol
Hvordan fik du fsb op på 182-184 da der i de faste indstillinger kun er mulihed for at nå til 166,67 Mhz .
                            flodden