Avatar billede ginad1 Nybegynder
15. februar 2001 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Iframe / Eframe ?? Script til det ???

Vi har en side http://www.cultladder.com, med en masse irriterende scroll bars, dem vil vi gerne have væk, MEN samtidig har vi ca 200 sider og en stor menu og for ikke at skulle rette i menuen 200 gange hvergang mand vil rette en ting eller tilføje noget, så har jeg hørt at man kan lave en iframe/eframe der gør at man kun har 1 scroller i højre side, der scroller hele skærmen, men menuen er stadig i en frame bare uden at man kan se den og så skal man kun rette et sted i den, help me out here, im lost )=

Mercy

Avatar billede masterblaster Nybegynder
15. februar 2001 - 11:35 #1
Taggen for iframe er f.eks. <iframe width=\"150\" height=\"690\" src=\"right.htm\" scrolling=no border=no frameborder=0 name=right></iframe> ...MEN iframes understøttes kun af IE !! ...hvis din side også skal virke i NS må du lave et browsercheck og opbygge en alternativ i layers ...du kan iøvrigt sagtens vise dine frames i dit eksisterende frameset med scrollbars som du vil have dem ...det er samme syntax som iframes ...men et bedre råd er nok helt at droppe dine frames, og lægge siden om til nestede tables ...det er væsentligt pænere, og mere kompatibelt.
Avatar billede masterblaster Nybegynder
15. februar 2001 - 11:37 #2
...læg iøvrigt din menu i en includefil ...så skal du kun rette den eet sted, og lav et stylesheet til dine sider.
Avatar billede ginad1 Nybegynder
15. februar 2001 - 11:40 #3
takker, det var hurtigt (=
Avatar billede maxburner Nybegynder
19. februar 2001 - 13:22 #4
Hvordan laver man include fil sammen med stylesheet..
Der skal siges jeg aldrig har rodet med stylesheet... det ville kanont hvis dette også ville blive hurtigt beskrevet..