Avatar billede G-pita Nybegynder
23. maj 2004 - 12:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal Cd-Brændere, Cd-Drev og Harddiske sidde

Jeg har 4 harddiske, et DVD-drev, og en brænder fordelt på den almindelige IDE-controllere, samt en onboard RAID-Controller.

Hardiskene er som følger
Maxtor IDE100 160GB
Maxtor IDE100 120GB
WD 16GB
Samsung 10GB
Sony 8x DVD
Lite-on 40-12-48

Brænder og DVD-drev sidder på secodary controller.
Og de Maxtore sidder på primary.
Windows Ligger på Maxtor 120GB

De 2 andre sidder så på RAIDEN.

Når jeg prøver at brænde en skive fra hd af, så tager den 10 min. og computeren bliver totalt langsom, umulig at bruge. Bruænderbufferen står og hopper op og ned, og brænderen står og blinker sådan at den "skriver" "skriver ikke" "skriver".... altså den der buffer underrunfuktion går i gang, det er lige gyldigt om det er 120'eren eller 160'eren.

Sidder de forkert? Jeg troede de skulle sidde på hver deres idecontroller, så den både kunne læse og skrive samtigdig???

Det sker også selv jeg brænder ved 12x. ret trælst.

Den skal lige siges, at 160GB harddisken bliver nødt til at sidde på den almindelige controller da den onboard Riad-controller ikke kan se 160, men kan godt se 120 mener jeg.

Bunkortet er et ABIT-Kt7a raid.

På forhånd tak.
Avatar billede tubber Juniormester
23. maj 2004 - 18:01 #1
Avatar billede hejza07 Nybegynder
31. maj 2004 - 18:37 #2
køb nogen controller kort det kan hjælpe
Avatar billede G-pita Nybegynder
13. juni 2004 - 15:32 #3
Jeg har selv fundet ud af det, det er åbentbart vigtigt at brænderen sidder som "slave" Nu funger det.
IDE 1 HD og HD
IDE 2 DVD og BRÆNDER
RAID HD og HD