Avatar billede mm64707 Nybegynder
23. maj 2004 - 12:22 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Eventuelt køb af ny laserprinter

Hej.
Jeg har haft en del vrøvl med min Brother HL 820 laser printer. Den sværter mine udskrifter helt til. Jeg forsøgte at tage ned til en kammerat og se om det var nok bare at skifte min toner med hans, for det trængte den også til!. De første udskrifter var ikke gode, men efter ca. 10 sider blev det bedre. Nu har jeg så købt en ny toner og forsøger igen. Jeg har renset printeren. Men når jeg skriver ud nu er den helt gal. Har I nogle forslag til hvad jeg skal gøre.
Jeg har undersøgt prisen på en ny tromle, men det kan vist bedre svare sig at skifte printer så. Kan I anbefale en?
Mit behov er sort hvid. Jeg udskriver ca. 150 sider om ugen, så det nytter heller ikke det er for dyrt at skifte toner. Omvendt er jeg studerende, så jeg har ikke 4000 kr til en ny?
Håber I kan hjælpe / Mikael
Avatar billede boheme Nybegynder
23. maj 2004 - 12:49 #1
Jeg har prøvet en del laserprintere af mærket HP, Brother og Canon (arbejde og privat). Den printer jeg har været suverænt mest glad for er canon LBP660. Den har nu holdt i over 5 år og kører rigtig langt på en patron. Næstgladest har jeg været for Canon LBP800, også en suveræn printer. De andre printere har jeg haft en del problemer med, så jeg kan klart anbefale en Canon laserprinter (de nævnte modeller er selvfølgelig blevet erstattet af nye i serien). Det er ikke så tit man ser dem i butikkerne, men du kan sikkert finde en et sted.
Avatar billede mm64707 Nybegynder
23. maj 2004 - 12:54 #2
Ok, er de til at komme til for en rimelig pris. Lige nu kører jeg med to bærbare tilsluttet et trådløst netværk. Er der nogle du kan anbefale til det
Avatar billede jfriis Nybegynder
23. maj 2004 - 12:56 #3
Jeg havde i efteråret samme problem med en Brother HL 1050, den begyndte også pludseligt at male på sidene - noget mere end jeg bad den om. Jeg fik også skiftet den gamle, gamle toner der sad i den, men problemt blev ved - så tog jeg den fra og gik og grublede en uges tid - men ville så lige teste den igen - AND LO AND BEHOLD, ingen problemer - den skriver nu de fineste sider ud.
Med andre ord: Håb - og lad den hvile - MÅSKE hjælper det - måske...
Avatar billede mm64707 Nybegynder
23. maj 2004 - 13:04 #4
Mmmmm. Ja, men hvor lang tid? Jeg købte toneren i onsdags... Men sværtede den din helt til? Når jeg renser den for toner. Dvs tager toneren ud og tører indeni, bliver den første udskrift altid nogenlunde, gjorde din også det?
Avatar billede boheme Nybegynder
23. maj 2004 - 13:14 #5
Ja jeg har lige tjekket edbpriser og idag koster de billigste modeller i LBP serien mellem 1200 og 1800, men som sagt så har jeg ikke erfaring med disse modeller.
Avatar billede mm64707 Nybegynder
23. maj 2004 - 13:16 #6
Jeg har lige været inde checke på edbpriser. Umiddelbart er der kun brother og canon der er forholdsvis økonomiske med toner, umiddelbart. Mener i det kan passer?
Avatar billede mm64707 Nybegynder
23. maj 2004 - 13:26 #7
Tak for hjælpen begge 2. Jeg tror jeg er kommet så langt at jeg prøver at lader den hvile i et par dage. Hvis det ikke virker må jeg se på Canon :o) Jeg kan jo høre det ikke er noget enkeltstående tilfælde med Brother. desuden har jeg prøvet det én gang før med en anden Brother...
/ Mikael
Avatar billede mm64707 Nybegynder
23. maj 2004 - 13:32 #8
Jeg er ny her og leder efter hvordan jeg giver jer point?
Avatar billede boheme Nybegynder
23. maj 2004 - 13:42 #9
Det kræver at folk har lavet et svar og ikke bare postet deres kommentar som "kommentar". Når og hvis jfriis svarer så har du muligheden for at dele pointgivningen op som du vil mellem forskellige brugere.
Mvh B
Avatar billede jfriis Nybegynder
23. maj 2004 - 16:29 #10
Jamen, jeg laver da gerne et svar :-)
Min printer begyndte at gøre siderne grå i striber, samtidigt med at den begyndte at skrige på ny toner (eller lidt efter), og det blev værre og værre - og da jeg så skiftede toner blev det helt galt - den malede siderne HELT sorte - man kunne lige se hvad der skulle have været, for der var lidt skygger rundt om det den faktisk burde skrive til mig... meget sært! Det var her jeg var ved at give op, og troede at der måske var røget en termostat i varmelegemet (eller hvad det nu hedder) eller at tromlen var færdig - men printeren gav ingen indikationer på at der var tromleproblemer. Her efter tror jeg at jeg ventede en lille uge - hvor jeg ikke printede, ja faktisk var printeren overhovedet ikke sat til (hverken til computer eller strøm) - og da jeg så (altså efter en uge eller så) skulle vise en eller anden hvad den lamme printer kunne, virkede det.
Håber du skramlet i gang igen - det er irriterende at skulle købe samme ting flere gange.
Avatar billede lede Nybegynder
23. maj 2004 - 19:32 #11
Jeg ville købe en Samsung 1710P.
Kanon printer, og ja, du skifter både toner og tromle, men tager man omkostning til tromle med, er det den billigste pr. side, og så er det kvalivare.
Og så slipper man for at tromlen laver kage, og en ny koster en formue.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. maj 2004 - 00:26 #12
Nede i lavpris (under 3-4000,-) er det, groft set, ligegyldigt hvilket mærke du vælger. Der er ikke den store forskel.

Brother er i øjeblikket meget billige, og jeg har kun hørt godt om dem. Canon er jeg ikke glad for, da de stopper supporten meget tidligt. Således vil du formentlig ikke kunne skaffe drivere til et nyt operativsystem. HP, Lexmark og Oki er mærkevarer, og der betaler man en anelse for mærket, omend der også kan være billige tilbud.

Samsung kender jeg slet ikke, men Lede taler hele tiden varmt for dem, så mon ikke de kan et eller andet ;-)

Men før du kaster for mange penge efter en ny printer, så tag et kig ned i printeren, når du har taget tonerpatronen ud. Der sidder en sort valse i et materiale der er en mellemting mellem skumgummi og hård gummi. Den er sort, kaldes en ladevalse, og det kan meget vel være den der giver sortsværtnings problemerne.

Lad være med at røre for meget ved den - den kan ikke li´ håndfedt. Men med en serviet og rent vand, kan man godt komme til at "skrubbe" lidt på den. Med lidt held får du en "ny" printer ud af det.

Mange lidt større printere kan man få et "service" kit eller "Maintinance" kit til, og der følger denne valse med som standard.

De billigere printere er der dog ikke lavet den slags pakker til, da det vil være billigere at købe en ny printer.
Avatar billede mm64707 Nybegynder
24. maj 2004 - 16:19 #13
Hej allesammen.
Tak for svarene. Jeg har lige rengjort valsen som du sagde Ole. Je troede egentlig ikke det betød noget der sad toner på den, men det gjorde det i mit tilfælde! Efter at have gjort den så ren som muligt kører den helt perfekt nu. Så du har hermed sparet mig for køb af en ny og overflødig printer :oD
Tak for det endnu en gang / Mikael
Avatar billede jfriis Nybegynder
24. maj 2004 - 17:23 #14
Jeg overlader gerne min point til Ole_Madsen for det fremragende svar - du kan hente dem her:

http://www.eksperten.dk/spm/501942

(nej, jeg ved ikke om det er efter reglerne!)
Avatar billede mm64707 Nybegynder
24. maj 2004 - 17:48 #15
Det må I/du undskylde. Jeg er ikke så skarp til det med pointfordelingen endnu. Det er anden gang jeg deltager her. Hvordan teldiler man én person pointene? Men al respekt for jfriis ;o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. maj 2004 - 00:35 #16
Det var dælens - uanset hvor meget jeg kommenterer, kommer der intet med??? Nu er det mig der er forvirret...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. maj 2004 - 00:38 #17
Nå? - den kom med? - så prøver jeg nu for 4. gang i alt.

Det er i orden at jeg ikke får points denne gang. Jeg samler ikke rigtigt i øjeblikket (gør det primært for at komme på top 100 ved månedsskifte, og denne måned er vist håbløst bagud :)

mm64707-> Du har ikke kunnet tildele mig points. Du kan kun give points til dem der har lagt et svar, og da jeg kun har "kommenteret", er jeg ikke med på listen over dem, du kunne give points.

Men når flere har lagt svar, kan du vælge pointfordelingen mellem disse, og således også vælge at give alle points til én person frem for flere. Men du har altså ikke gjort noget forkert her....