Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 11:28 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Kan to PC'er dele programmer fra den ene?

Jeg har en stationær og en bærbar koblet sammen med ethernet. Den stationære er vært for den bærbare. De går begge fint på nettet via den stationære, men hvordan foregår den øvrige forbindelse? Kan de udveksle programmer eller kan de kun dele mapper og hvordan?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 11:33 #1
Det skal tilføjes at værten kører ME og klienten kører XP
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 11:45 #2
det kan du godt.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 12:42 #3
Hvordan?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 12:51 #4
du kan ligge en genvej til programmet på den anden pc. På skrivebordet el. lign..
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 13:08 #5
Jamen problemet er jo netop at jeg ikke kan se den anden computer. Netværket fungerer ikke ordentligt. Hvordan skal det oprettes/konfigureres?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 13:17 #6
nå okay..O)

Me er ikke bedste styrersystem..O/.. måske du skulle overveje at opgradere.
prøv at lave en diskette i xp/netværksteder/opret et mindre hjemme
og kør den på din ME maskine..O)

Husk at dele noget, et drev feks. Og søg efter den anden pc, i netværksteder.skriv korrekt pc,navn.

ellers prøv at følge denne guide >>http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 13:32 #7
Er du sikker på at ME forstår en kongiguration fra XP? - Jeg vil jo nødig lave konflikter. Hvordan deler/opretter jeg et drev?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 13:33 #8
Undskyld: KONFIGURATION
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 13:36 #9
Jeg har iøvrigt et spørgsmål vedr. dette problem på http://www.eksperten.dk/spm/501209
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 13:36 #10
ja..

højreklik på et drev.. deling, hvis du ikke det i ME, skal du sikkert installere "fil og udskriftdeling", under tilføj/fjern programmer.. windows

Prøv at bruge linket, som en check liste..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 13:49 #11
hov..
lagde lige nogle links ind, men i dit andet spm..
Du for dem lige her også, håber de kan hjælpe >>
3 gode links til netværk..O)
Netværk i Me
http://www.cybercity.dk/privat/support/opsaetning/styresystemer/windows_me/
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/
Neetværk i XP
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=342
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:20 #12
Jeg har nu prøvet at lave den diskette, og det kan jeg sagtens, men det kan ikke lade sig gøre at bruge den. Jeg har også benyttet guiderne for opsætning begge steder. Somjeg forstår det skal jeg først oprette en mappe på hver af computerne til de delte mapper, og det har jeg gjort. Herefter har jeg delt dem (Ikonet ændrer sig til at have en hånd under mappen) Jeg kan bare ikke se dem fra den anden computer. Du har nok ret i at problemet ville ikke være så stort, hvis jeg brugte XP på begge maskiner, men jeg har læst og hørt at det skulle kunne lade sig gøre alligevel, bare jeg dog vidste hvordan.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:22 #13
Det første link, du gav mig handler jo om internetforbindelse generelt. De to andre synes jeg ikke siger mig noget.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:23 #14
Så vidt jeg ved er peer to peer ikke det samme som at benytte Ethernet vel?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 16:25 #15
og de har samme domæne og net.. check ddet ved at højreklikke på denne computer/egenskaber/computernavn.. og lav det om så det matcher.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 16:26 #16
nej..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 16:37 #17
fik du installeret  >> fil og udskriftdeling, husk at checke om det er slået til.½
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 19:29 #18
Nu må jeg lige have det der med "samme domæne" forklaret nærmere ...

Det, jeg har været inde og gøre på den stationære (værten) er:

1) I "Guiden hjemmenetværk", har jeg givet den stationære computer navnet "storcomputer", standardnavnet for arbejdsgruppen "mshome", sat flueben ud for mappen dokumenter for de dokumenter jeg gerne vil dele, samt flueben ud for min printer og oprettet en diskette til installation for hjemmenetværk.

2) Så har jeg været inde i "Guiden tilføj netværksted" og her halter den. På første side, hvor jeg jeg skal angive placeringen af netværkstedet, vil den i første omgang kun godtage en mappe, der hedder "delt mappe" under "Hele netværket>MShome>Storcomputer". Når jeg så går et trin videre i guiden beder den om en angivelse af netværkstedet. Den foreslår selv "\\Storcomputer\delt mappe", som jeg vælger. Næste trin er "angive navn til dette netværksted", men når jeg så godkender hvad den foreslår her: "delt mappe tilsluttet Storcomputer" vil den ikke godkende det og skriver: "netværket kunne ikke tilføjes, da det ikke kan finde dette netværksnavn". Hvad F.... skal jeg kalde det, jeg har prøvet alt muligt?

Pyh, det er hårdt arbejde det her! - jeg tager virkelig hatten af for den, der kan løse mit problem!
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 19:38 #19
Iøvrigt står der intet computernavn under "denne computer/egenskaber/computernavn", så hvor kan det ellers stå?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 19:40 #20
fik du installeret  >> fil og udskriftdeling, husk at checke om det er slået til!!!!
pÅ ME Maskinen.

Du skal bruge guiden " Opret mindre hjemme - netværk.." i XP

Og i ME.. opret i ny forbindelse..
http://www.wown.info/articles_tutorials/wmeshrhn.html
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 19:40 #21
Dvs. der står slet ikke en mulighed for at benævne et heller.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 19:41 #22
Læste du hvad jeg havde gjort?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 19:42 #23
ja..tror du bruger den forkerte guide
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 19:49 #24
Det er samme guider som dem du foreslår i dit link. (ja, de er bare på dansk altså ;) !)
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 19:51 #25
Jeg tror den computer allerede har et andet navn et eller andet sted, så hvor mon man dog kan finde det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 19:52 #26
altså på ME maskinen..?
højreklik på netværks ikonet..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 19:59 #27
nogle gange hjælper det at slette alle forbindelser og starte forfra..
prøv evt. igen at lave en diskette i xp.  >> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/

og følg guiden her..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 20:08 #28
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 20:23 #29
Navnet på netværksikonet er jo netop det navn, jeg har givet den. Nej, jeg mener et andet sted fra før jeg begyndte at installere Ethernet. Iøvrigt vil jeg lige checke om navnet kan være for langt ved at prøve at give den et nyt.
Man skal nok ikke lave disketten i XP. Jeg tror det klogeste er at starte det hele på værten, da der er større sansynlighed for at den er compatibel med XP end omvendt.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 20:28 #30
klart nok, men det er lidt mere indviklet at lave netværk i ME, end i XP.. derfor den diskette..

den bedste løsning er stadig..opgrader til XP, .. du beholder alle programmer m.m..
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 20:30 #31
Har ikke råd lige PT
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 20:32 #32
Disketten laves iøvrigt på nøjagtig samme måde i ME.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 20:40 #33
du har jo xp, i den anden pc.. så vidt jeg ved...(er i tvivl)
må man bruge licensen på 2 maskiner af samme ejer.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 20:45 #34
Jeg skal ikke nyde noget. Det ligger på en Compaq Presario hvorpå det var installeret fra forhandleren. Iøvrigt er det kun Quick-restore cd-rommer, der hører med, og der kan blive problemer med kompatibilitet til hardware osv. Compaq'en har allerede været inde til total formatering to gange, så .... nej, ellers tak!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:10 #35
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..
Avatar billede klestrup Nybegynder
19. marts 2007 - 19:45 #36
Undskyld jeg havde glemt dig, tak for hjælpen, selvom jeg aldrig fik det til at virke, værsgo!