Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 10:04 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Outlook Express på client

Jeg bruger en stationær computer som vært til en bærbar via ethernet-hub. Internettet går fint igennem og der pinges fint mellem de to. Mit problem er at jeg ikke kan importere mine brugeroplysninger, adresselister mm. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2004 - 10:30 #1
Du skal importere dine data fra den stationære?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 11:06 #2
ja, netop. For jeg kan hverken sende eller modtage mails fra den bærbare, selvom jeg har givet den de samme oplysninger som på den stationære. Måske mangler forbindelsen mellem computerne på visse områder. Jeg kan godt gå på nettet via værtscomputeren (den stationære) og jeg kan også pinge fint mellem dem.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2004 - 13:58 #3
Har du søgt på den stationære fra den blærbare? Kan du se den?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 14:03 #4
søg efter din *.iaf

og erstat den med den anden *.iaf. på den ande pc..O)

Eller brug Import eksport funktionen, i funktioner/konti
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:26 #5
Til Steen: Nej, jeg kan netop ikke se den!
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:30 #6
Til Bartfreek: Hvad mener du med at erstatte *iaf, hvor og hvordan ?
Jeg kender godt funktionen at importere og eksportere fra og til Outlook Express, men da jeg ikke kan se den anden computer kan jeg jo ikke eks- el. importere noget vel? ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 16:30 #7
åben en mappe, gå i funktioner/vis/og fjern fluebenet i -- skjul systemfiler..m.m..
Og søg igen..

ellers ligger den måske her >>C:\Documents and Settings\user xxx\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{353453D9-D585-4924-9BA4-A115EC8C6B76}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. maj 2004 - 16:33 #8
det lyder som om at du har forstået det med import/export, men at du har netværks problemer.. hvilket styresystem bruger du ?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:35 #9
Min stationære, som skal fungere som vært (fordi det er den, der er tilkoblet ADSL) bruger ME, den bærbare, der skal være klient bruger XP.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 16:38 #10
den fil er ikke stor, lig den ned på en diskette evt.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. maj 2004 - 16:39 #11
hmm... adr, hader to forskellige styresytemer..

prøv at dele en mappe, og så gemme oplysningsfilerne i den.

og skriv så fra den anden pc:  \\computernavn\mappenavn

hvor coputernavn er fra den hvor du har gemt filen på, og mappenavn er navnet på mappen.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:40 #12
Der er ikke noget, der hedder *.iaf her på den bærbare. (iøvrigt medtager jeg altid skjulte filer og mapper, når jeg søger)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 16:52 #13
så prøv at eksportere den til skrivebordet..?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:54 #14
Til Tedeathard: Jeg har prøvet at dele en mappe, men hvilke oplysningsfiler mener du at jeg skal gemme i den? Det jeg har gjort er at lægge de mapper i som skal kunne benyttes af begge. Jeg har også forsøgt det med deling af printeren. Hvor skal jeg skrive \\computernavn\mappenavn  :)?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 16:55 #15
Hmm ..., eksportere hvad til skrivebordet?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 16:56 #16
funktioner/konti/eksporter...fra den maskine med de rigtige oplysninger, lig den på en diskette...O)
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 17:09 #17
Helt ærlig tror jeg ikke de to maskiner kommer til at fungere sammen før de kan vise hinandens mapper ...., men  jeg prøver lige.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 17:12 #18
Iøvrigt, - der er slet ikke noget der ligner C:\Documents and Settings\user xxx\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{353453D9-D585-4924-9BA4-A115EC8C6B76}\Microsoft\Outlook Express på min XP. Hvad bruger du?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 17:13 #19
OE..?

hvis det er MS outlook du har .. skal du lede efter PST-filer.
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 17:22 #20
Det er OE!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2004 - 17:33 #21
Kan du højreklikke på Netværkssteder ude på Skrivebordet og vælge "Søg efter computere"?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 17:34 #22
hvorfor eksporter du dem så ikke..?, til et sted der er til at finde.
på den maskine der "virker".
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 18:06 #23
Jeg fandt nu brugeroplysningerne (iaf) og har lagt dem ind på den bærbare, men mail'en virker stadig ikke
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 18:12 #24
TAk..for det..O)

med hvad virker ikke, kan du ikke modtage el. ?

Undskyld jeg lige siger dette.. men det er lidt forvirrende når spm´let er spredt på 3 tråde..både for dem der hjælper, og sikkert også for dig.

I princippet er dette spm, jo løst..?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. maj 2004 - 18:58 #25
Nej, den har ikke villet arbejde med de importerede brugeroplysninger, så problemet er jo ikke løst ...men vi må vel hellere afslutte her.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2004 - 19:02 #26
nu er det samme version OE.?
Avatar billede klestrup Nybegynder
19. marts 2007 - 19:22 #27
Fik det desværre aldrig til at virke