Avatar billede jmo Nybegynder
22. maj 2004 - 21:37 Der er 2 kommentarer

j2me: Nokia FullCanvas i eclipse

Har behov for at extende com.nokia.mid.ui.FullCanvas i en j2me applikation. Når jeg forsøger at køre programmet igennem eclipse får jeg følgende fejl:

ALERT: Unable to load class com/nokia/phone/sdk/concept/event/NokiaUIEventHandler$FullCanvasPane

Hvis jeg kører applikationen i WirelessToolkit eller på en telefon fungerer det fint.

Hvad kan jeg gøre for at fikse dette?

/jmo
Avatar billede dennish Nybegynder
23. maj 2004 - 11:36 #1
Hvilke extension bruge du til at lave J2ME applikationer i Eclipse ? Jeg brugte Eclipse til at kode J2ME, men havde nogle problemer med at compile mine midlets. Fandt ud af at det var plugin'et der var problemet. Så nu koder jeg i Emacs og kompiler så mine filer ved brug at WirelessToolkit. Jeg kører desuden også mine midlets via toolkittet.

Så mit råd er drop Eclipse til at prøve at compile dine midlets. Brug istedet for toolkittet.  Du kan jo stadigvæk bruge Eclipse til at kode i. Når du har gemt dine Java filer kan du jo bare skifte vindue og Compile via toolkittet
Avatar billede jmo Nybegynder
23. maj 2004 - 22:46 #2
Det var også mit udgangspunkt før da jeg brugte GEL som IDE. Skiftede til Eclipse med EclipseME plugin for at undgå brugen af WTK udfra devisen at det var lettere at bruge ét program istedet for to...men ak

/j