Avatar billede dt Nybegynder
22. maj 2004 - 20:35 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

RIS laver fejl under install

Hej

Jeg har en RIS server koerende paa en SBS 2003 server.

Jeg kan fino faa fat i RIS serveren, trykke F12, skrive bruger + password, den gaar ogsaa igang med at install.

Men naar den kommer til windows starts gaar den i bla skaerem :(
med fgl. fejl :

*** STOP: 0x000000BB (0x00000003, 0xc00000c0, 0x00000000, 0x00000000)

Hvad betyder det ???

PS : Har ISA / AD / Exchange / DNS / DHCP paa samme maskine.
PPS : Saetter mange points paa i haab om hurtigt svar ;)
Avatar billede stig3 Mester
22. maj 2004 - 22:08 #1
Måske det her kan hjælpe dig:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ddtools/hh/ddtools/bccodes_525j.asp

Du kunne prøve at boote med en netværks start disk
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 09:41 #2
Avatar billede dt Nybegynder
24. maj 2004 - 10:12 #3
Hej og tak for svarene, MEN når jeg prøver med en boot disk kan jeg slet ikk få fat i RIS serveren den siger bare no reply from server :(

Når jeg booter fra PXE kort så får jeg som sagt fat i RIS jeg kan skrive bruger og password ind og klikke på enter til selve installationen går i gang .. den starter så med at køre noget ind hvor efter den skriver windows starting (eller noget den stil nede i menu linjen) hvor efter jeg så får blå skærm.

der sidder broadcomm netkort i alle maskiner (som jeg først havde lidt bøvl med at få til at virke men ser ud til at være ok nu (da jeg kan få fat i RIS)
Avatar billede dt Nybegynder
24. maj 2004 - 10:16 #4
Hov glemte lige at sige - på / i min blå skærm står der ikke noget om Init failed, failure to boot from network
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 10:44 #5
står der så andet på den blå skærm? for det undrer mig lidt at den samme fejlbeskeb opstår i mit link - hvis det så ikke har noget med din fejl at gøre
hvilket risimage prøver du at installere -w2k? er det et cdimage eller riprep?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 11:28 #6
Nå under alle omstændigheder vil jeg mene at stop skærmen kommer p.g.a. en driverfejl. Det kan hjælpe at deaktivere driversigning for 3. partsdrivere. Det gør du ved at ændre din sif-fil. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314479

Note If the OEM-supplied drivers are not digitally signed, you receive a warning message about this during Setup. To turn off this message, add the following entry to the [Unattended] section of the Setup answer file (Unattend.txt): DriverSigningPolicy = Ignore

ellers må du komme med flere oplysninger hvis vi skal hjælpe mere præcist...
Avatar billede dt Nybegynder
24. maj 2004 - 11:28 #7
det er et winXP cdimage jeg prøver at smide ud .. (så var min plan at lave et riprep på den når jeg er done done) jeg der står at hvis dette ikke er første gang jeg ser dette så skal jeg kontake min sys adm eller starte op i fejl sikret tilstand.

nu jeg kommer til at tænke over det, kan det ikk være mit image som er kurrupt/dårligt ??
Avatar billede dt Nybegynder
24. maj 2004 - 11:30 #8
jeg siger tak, kommer på kontoret efter frokost ... vil jeg lige tjekke det med OEM drivere.

takker
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2004 - 11:41 #9
Teoretisk set kunne det godt være imaget der er corrupt og derfor laver denne stopskærm p.g.a. driverfejl. Men du kan da oprette et nyt - det tager ikke så lang tid - og så vende tilbage igen.

Læg mærke til at hvis du laver et riprep image er der lidt hensyn at tage til str. af partitionen og at det altid er c drevet det installeres på .
http://www.svein.dk/windows2000/RIS/riprep.asp til w2k men princippet er det samme.
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 13:41 #10
Jeg har nu lavet et ny image og jeg faar samme fejl :(

Jeg kan nu se at i min fejl besked skriver den :

An initialization failure occured while attempting to boot from netwoork.

er det mit netkort der driller der ??

jeg har lavet RemoteInstall\Setup\%language\Images\%dir_name%\i386
  RemoteInstall\Setup\%language\Images\%dir_name%\$oem$\$1\Drivers
                                                        \NIC
som MS skriver her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314479 jeg har lavet [Unattended]
OemPreinstall = Yes
OemPnPDriversPath = Drivers\NIC

min klienter er HP med broadcom nic i.

kort sagt saa naar jeg at trykke F12 for boot via nic igen F12 for at faa fat i RIS serveren ok jeg trykker enter nar jeg kommer ind skriver bruger og pass vaelger det image som jeg vil bruge og enter 2 gange til den gaar igang med windows setup og setup is loading files og naar til setip is starting windows. ogsaa gaar den i bla skaerm.
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 13:54 #11
jeg har endvidre fulgt denne guide ogsaa http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=137&S_Menu=46
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 13:56 #12
Du skal placere mapperne som vist her : direkte i I386 mappen til imaget.
I386\$oem$\$1\Drivers
                    \NIC
Og lægge dine driverfiler i Nic mappen. sys 0g inf. filer m.m.

Det andet ser rigtigt ud når det er placeret i (unattended)
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 14:06 #13
Har du også tiløjet under ?
[Unattended]
DriverSigningPolicy = Ignore

Det er for at fjerne Microbløds driversigning som generelt er noget skrammel.
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 14:16 #14
OK nu har jeg flyttet $oem$\$1\Drivers\nic saa den ligger i selve I386 mappen
saa nu hedder stien E:\RIS\Setup\English\Images\IEG\i386\$OEM$\$1\drivers\Nic

Er der noget som jeg skal starte stoppe foer det vil virke ?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 14:35 #15
Hvis du har de rigtige drivere fra producenten burde det virke nu.
Jeg vender lige tilbage fordi jeg hjalp en anden bruger som bare placerede en exe driver direkte i I386 mappen.
Læg også mærke til at hvor du bruger store/små bogstvaer på mapper skal det være samme på stien i Unattended.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 14:38 #16
Hvis det imod alle forventninger ikke skulle virke så se her på denne løsning.
http://www.eksperten.dk/spm/499786
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 14:48 #17
skal stien i unnatended vaere :

\IEG\i386\$OEM$\$1\drivers\Nic eller kun
\drivers\Nic ??
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 14:49 #18
ohh kan se der er 2 filer som hedder Ristndrd.sif en i selve I386 mappen og en i I386\templates skal begge rettes eller er det nok med den i I386 mappen ?
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 14:52 #19
nu ser den ud som foelgende efter jeg har skrevet i den som ligger i I386 mappen

[Unattended]
OemPreinstall = yes
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
TargetPath = \drivers\Nic
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 15:03 #20
Skal lige se det igennem for der er en del der ikke stemmer overens.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 15:08 #21
Du har manuelt tilføjet en sif fil til dit image formoder jeg?
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 15:13 #22
nope ... jeg har rette i den som hedder Ristndrd.sif var der i forvjen
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 15:14 #23
Modify the RIS image default template (Ristndrd.sif). In the [Unattended] section, change the OemPreinstall = key value from No to Yes, and then add the OemPnPDriversPath = Driver_Path entries. You can list multiple paths in this key by separating them with a semicolon (;), as follows:
[Unattended]
OemPreinstall = Yes
OemPnPDriversPath = Drivers\NIC
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 15:19 #24
Jeg har vist sagt noget forkert, fordi din $oem$\$1\Drivers\NIC . skal placeres i samme mappe som I386 er placeret i . altså hvis mappen hedder Win2000.pro\I386 - så skal $oem$\$1\Drivers\NIC placeres i win2000.pro eller hvad den nu hedder.
Håber du bærer over med mig hvis jeg får det til at virke.
Og så skal du gøre de tilføjelser til din sif.fil jeg skrev tidligere som du har tilføjet til imaget.
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 15:23 #25
ok .. saa $oem$ mappen skal ligge sammen med I386 mappen og ikke i den saa langt saa godt

hvad saa med den sig fil ... naar jeg soeger efter den saa kan jeg se den ligger 2 steder i I386 og I386\templates hvilken skal jeg rette i ?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 15:25 #26
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q246184-
ok så er vi nødt til at holde os til Ms guiden hvor den bruger Ristndrd.sif som standard. Den er placeret i templates.
Under unattended skal du tilføje:
[Unattended]
OemPreinstall = Yes
OemPnPDriversPath = Drivers\NIC
DriverSigningPolicy = Ignore
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 15:33 #27
Samtidig står der at du skal kopiere driverfilerne til I386 mappen.
Så skal du ikke ændret andet . Ret Din Targetpath til: Targetpath = \windows
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 16:31 #28
ok nu ser min sif fil saadan ud :

[Unattended]
OemPreinstall = yes
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
TargetPath = \drivers\Nic
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1

tester om det funker :)
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 16:35 #29
Ved ikke hvorfor du har ændret TargetPath = \drivers\Nic?
Den skal hedde Targetpath = \windows
og du skal tilføje
OemPnPDriversPath = Drivers\NIC
DriverSigningPolicy = Ignore
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 16:48 #30
JUUHUUU det spiller nu :) :)

Dannyboyd smider du ikk et svar saa jeg give dig dine meget fortjente points
Avatar billede dt Nybegynder
26. maj 2004 - 16:51 #31
hvis du vil smide en mail paa dt@icon-equity.com med din addresse saa kvitere jeg med en flaske vin som tak for din hjaelp

alt bedst

DT
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 16:53 #32
Ok endelig, lyder da godt med den vin.