Avatar billede keepr2k Nybegynder
22. maj 2004 - 20:15 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Deling af internet

håber ikke at jeg har overset et tidligere svar.
problemet ligger i at jeg har 3 computere i vores husstand, de 2 af dem kører windows xp, hvoraf den ene er sat op til at virke som router, og den sidste kører windows 98.
Fornylig tog jeg den computer som virkede som router ud af netværket et stykke tid, satte feedet til switchen og koblede de 2 til den for at de stadig skulle have inet. Windows xp pc'en havde ingen problemer, men windows 98 kunne ikke komme på internettet.
Jeg koblede så det hele til som det var før og prøvede igen.
Windows 98 kunne stadig ikke.
Jeg har forsøgt at indstille internettet under explorer>forbindelse,
geninstalleret netkortet,
lavet en "netsetup" diskette med guiden på windows xp,
tjekket for virus og spyware,
sat ip'en til fast, men stadig ingen internet
der er tilsyneladende ikke noget galt med netkortet da det sagtens kan find de andre 2 computere på netværket.
Nogen ideer?
Avatar billede kenp Novice
22. maj 2004 - 20:19 #1
har du prøvet at følge den guide som er her? www.danbbs.dk/~duelund
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 20:50 #2
så er det kun på 98 makinen du har et problem med..?

Installer fil og udskriftdeling i kontrolpanel.. husk at checke om det er installeret i Højreklik netværk...

prøv at pinge fra 98 maskinen, og se hvad den si´r.. skriv ping -navnetpåcomputeren
eller ipconfig, i en kommando prompt.

sørg for at de har samme domæne, og er i samme net, kald det evt. det samme(hvis man kan det?), og søg fra 98 maskinen.
når du har kørt diskketten, hvilken configuration har den så lavet.?, sikkert en med alt på auto.
Prøv at højreklikke og gå i egenskaber for at checke om alt er auto.
check om du har delt et drev, og om fil og udskriftdeling er installeret, installer evt.
husk at dele et drev.
http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=70
her bruger de ip-adresser..skriv IPCONFIG i kør for at finde dem.
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=69
Avatar billede keepr2k Nybegynder
22. maj 2004 - 21:56 #3
beklager gutter, det virker stadig ikke
Avatar billede keepr2k Nybegynder
22. maj 2004 - 21:58 #4
Jeg har prøvet at bypasse de 2 windows xp computere ved at føre feedet fra adsl modemet direkte ind i windows98 computeren, som jeg har gjort mange gange før, men stadig intet internet.
Det begynder at være ret så meget forvirrende :p
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 21:59 #5
hvad virker ikke..hvad si´r den når du skriver ipconfig..?
Avatar billede keepr2k Nybegynder
22. maj 2004 - 22:31 #6
sorry, jeg sidder og falder i søvn henover computeren, jeg er nødt til at få mig noe søvn.
jeg forsøger igen imorgen.
Avatar billede keepr2k Nybegynder
23. maj 2004 - 14:40 #7
configurationen er sat på auto, på alle 3 computere, det har der ikke været nogen problemer med før.
Under ipconfig skriver den,

hvilket passer med hvad den er blevet tildelt af den computer der kører som router.
Avatar billede keepr2k Nybegynder
23. maj 2004 - 19:34 #8
Kom lige til at tænke på noe, da jeg kørte outlook express på windows 98 computeren skrev den at den arbejdede online.
Kunne det tænkes at den har fået en virus eller orm ind som virusscanneren ikke fangede og nu ligger og blokerer internet adgangen?
Avatar billede keepr2k Nybegynder
27. maj 2004 - 23:13 #9
okay, jeg snakkede med en ven, han sagde at han havde set det før og den eneste løsning han kunne finde var at geninstallere windows, så det prøver jeg, men tak til jeg begge for de guides, de hjalp med et par spørgsmål jeg har haft i et stykke tid.
Kan i ikke give et svar begge to så deler jeg points ud
Avatar billede keepr2k Nybegynder
27. maj 2004 - 23:14 #10
tak til jer* begge :P
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2004 - 23:17 #11
rart at kunne hjælpe..O)
Avatar billede kenp Novice
27. maj 2004 - 23:23 #12
jamen så vil jeg da gøre det :)