Avatar billede steen.s Nybegynder
22. maj 2004 - 20:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan min Prosonic dvd-995 afspiller læse DVD+r

Jeg har for længe siden købt en Prosonic dvd-995 afspiller i Bilka. Og ja, jeg ved godt det er en billig dvdafspiller, men den dækker nu mit behov.
I sidste uge købte jeg så en ny Computer med Dvd-brænder. En såkaldt HP pavilion a540.dk med en HP DVD-400i brænder isat, som kun brænder i DVD+ (plus) formatet. HP skriver selv at ”med dvd+r/+rw formatet får man maks kompatibilitet med dvd-videoafspillere og dvd-romdrev”. Efterfølgende har jeg fundet ud af det ikke passer, det gælder i stedet dvd-r (minus). Men grunden til at HP skriver dette, skulle være at de selv har været med i udbredelsen af plusformatet.
Mit spørgsmål er nu bare, om min Prosonic dvd-995 afspiller kan afspiller DVD+r skiver eller om jeg skal investere i et andet drev?? Jeg vil gerne vide dette, inden jeg bestiller en større mængde DVDskiver via nettet.
Har læst i manualen for min Prosonic dvd-995 afspiller uden selv at blive klogere.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2004 - 20:21 #1
Min 3 år gamle Sony DVD kan afspille både + og -, selvom der ikke står noget om det i manualen. Det er naturligvis fordi den er fra før der overhovedet var snak om +/- formatet.

Hvad med at ofre de 10 kr en brændbar DVD koster? Det er nok både nemmeste og sikreste måde at finde ud af det på.
Avatar billede rs6200 Nybegynder
23. maj 2004 - 09:27 #2
hej har selv så dan en dvd og der er ingen problemer den tager alt hvad hjertet begærer selv det de helt dyre ikke tager så der er ingen problemer
Avatar billede steen.s Nybegynder
23. maj 2004 - 14:08 #3
Hej rs6200. Skal jeg forstå det sådan, at du har afprøvet dvd+r i din Prosonic dvd-995 afspiller. Jeg begynder næsten at juble.......
Avatar billede rs6200 Nybegynder
23. maj 2004 - 19:41 #4
hej stenn ja det har jeg  da dvd optagere kun optager i + format næsten da
jeg har indspillet  + på min pc og afspillet på dvd en prosonic og der var ingen problemer så prøv du bare at køre løs hej hej
Avatar billede cbedb Mester
24. maj 2004 - 16:10 #5
Du kan eventuelt gå på htpp://www.rpc-1.com og se om de er firmware til den, så kan den brænde begge dele efter installation
Avatar billede steen.s Nybegynder
25. maj 2004 - 08:39 #6
rs6200 du har ret. Jeg var så heldig at kunne låne nogle forudbrændte dvd både i plus (dvd+r) og minus (dvd-r) format. Og ja den læser det hele, så point til rs6200